Skridt og daglig gang eller kun skridt?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Skridt og daglig gang eller kun skridt?
Jeg har valgt, at indtaste skridt på min profil. Nu er jeg så usikker på, om jeg OGSÅ skal indtaste de minutter jeg tager de skridt, eller om den automatisk regner ud hvor mange kcal mine skridt giver?
11 år14. januar 2014 kl. 19:47
Den medregner vist ikke de kcal...
Den medregner vist ikke de kcal du forbrænder ved skridt, men din skridttæller kan måske hjælpe dig?
11 år14. januar 2014 kl. 20:33
Min skridttæller tæller også kalorier men...
Min skridttæller tæller også kalorier, men det motion man får ved at gå, kan jo kun tastes i minutter (hvilket den også tæller, yay!)

Spørgsmålet er så UDEOVER dét; man taster jo ens daglige niveau mht motion og arbejde (aktivitetsniveauet i din profil).
Gad vide, om de så ER talt dér? Så skirdtene er "for sjov" og tæller ikke og jeg skal KUN taste det motion jeg får UDOVER aktivitetsniveau? Oder was?
11 år14. januar 2014 kl. 20:39
Jeg ved ikke så meget om...
Jeg ved ikke så meget om det, men jeg tror ikke at det er medregnet, når man tæller skridt. Det står vist også et sted i forklaringen? Selv tæller jeg skridt "for sjov" og er ikke interesseret i at medregne det som motion, så jeg har ikke gået så meget op i det. Men jeg mener ikke at den tæller skridt med som motion på den måde. Det skal vist indtastes.

Hvad med at prøve at taste et fiktivt antal skridt ind og se om det ændrer på din balance? Du kan jo altid slette dem igen.
11 år14. januar 2014 kl. 20:58
Det ændrer ikke noget ...
Det ændrer ikke noget ;)
11 år15. januar 2014 kl. 11:12
Så bliver de ikke talt med...
Så bliver de ikke talt med i dagens motion. Du må taste dem manuelt, hvis de skal tælle.
11 år15. januar 2014 kl. 12:05
Antal skridt indgår ikke i motionsberegningerne...
Antal skridt indgår ikke i motionsberegningerne. Her skal man indtaste motion for sig selv - søg fx på 'gåtur fast' så kommer der nogle gode valgmuligheder for 'moderat' og 'rask' tempo. Så skal I blot indtaste tid.

Mvh Lone
11 år15. januar 2014 kl. 16:52
Okay tak Lone Så det...
Okay, tak Lone :) Så det der er registreret som aktivitetsniveau er KUN svarende til 8 timer ca (en almindelig arbejdsdag?) Så ka jeg da godt se jeg får en del mere motion end jeg troede :)
11 år15. januar 2014 kl. 20:30
Når man opretter sig som bruger...
Når man opretter sig som bruger, er aktivitetsniveauet indstillet til, hvad der svarer til de fleste danskeres energiniveau (lidt under hvad vi burde ligge på).

Dit aktivitetsniveau bør ligge på en PAL-værdi på 1,6. Det er det anbefalede, og gerne højere. Dit PAL-niveau (physical activity level) kan aflæses under smiley-menuen nordiske næringsstofanbefalinger, som er en betalingsfunktion.

Mvh Lone
11 år16. januar 2014 kl. 14:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...