Problemer med indtastning af mad

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Problemer med indtastning af mad
Hej
Efter det nye system er kommet til, kan jeg se at der er problemer når jeg indtaster mine måltider,
Jeg indtaster min mad, vælger antal gram, og skal trykke på "tilføj x antal kalorier"

Men når jeg går ind under menupunktet "detaljer om min mad" kan jeg se at f.eks. de indtastede 46 gram bliver ændret til 117 gram. Det giver jo overhovedet ingen mening. Og derved ændres mit kalorieindtag for 2 måltider til ca 1200 kcal samlet.

Er der nogen som kan give mig en vejledning eller en forklaring? kan ikke bruge det nye system til noget, når kalorieindtaget ikke passer overens med mine indtastede oplysninger. Har forsøgt at finde info her på siden, men kan ikke finde noget svar.
11 år12. januar 2014 kl. 17:16
Kære VanessaVil du uddybe problemet Jeg...
Kære Vanessa,

Vil du uddybe problemet? Jeg har netop kigget på dine tal og har fundet overensstemmelse imellem indtastningssiden og detaljesiden.

Hvilken vare henviser du til med de 46 gram, som skulle blive ændret til 117 gram?

Mvh Lone
11 år12. januar 2014 kl. 17:51
Når jeg skal taste ind- Taster...
Når jeg skal taste ind:-)

Taster antal gram ind under "indtast mad" Vælger idag morgenmadsprodukt og taster 49 gram ind. Derefter beder den om at vælge grøn knap med et x antal kalorier, som jeg skal trykke på, for at kunne tilføje det valgte produkt

De 117 gram står under menupunktet Min dag - detaljer om min mad. Helt ude i venstre side står der 117 gram ud fra mit morgenmadsprodukt. Der står også 150 gram ud fra min minimælk, men jeg har kun tastet præcis 63 gram ind, da jeg tastede min mælk ind.. For mig giver det ikke nogen mening.. Håber at du kan hjælpe mig..
11 år12. januar 2014 kl. 18:04
Kalorietallet for min morgenmad og 2...
Kalorietallet for min morgenmad og 2 kopper kaffe, som skulle give 471 kalorier ialt.. Under punktet "min dag og kalorier" kan jeg se at jeg har spist for 1.057 kalorier ialt. Og det giver ingen mening.. Der plejer aldrig at være nogen fejl med jeres kalorieregner, og jeg tror at det er mig som ikke helt har forstået hvordan maden skal indtastes.. Er desværre alt for vant til den gamle version af jeres side:-)
11 år12. januar 2014 kl. 18:19
Når du skriver antal gram hvad...
Når du skriver antal gram, hvad er så markeret lige til venstre for det ?
Hvis der er valgt dl eller glas, giver det et noget andet resultat end man lige regner med.
11 år12. januar 2014 kl. 18:53
Jeg tror at Foss har ret...
Jeg tror, at Foss har ret i, at der sker noget under indtastningen? Det er mange gram, der er indtastet. Er du evt. kommet til at gemme noget som faste indtastninger, så der allerede er indtastet noget i forvejen? Prøv at se i morgen, om der er noget, som automatisk står der fra starten af dagen (første gang du logger ind).

I så fald sletter du blot de automatiske indtastninger via dropdown-boksen under dagens indtastninger (på indtastningssiden).

Men lad mig høre fra dig igen, vi skal nok finde ud af, hvor det driller, så du kan blive glad for det nye også.

Mvh Lone
11 år12. januar 2014 kl. 19:04
Når jeg taster ind så er...
Når jeg taster ind, så er der markeret gram i venstre side.

Ved ikke om jeg er kommet til at gemme noget som faste indtastninger, aner jeg faktisk ikke hvordan jeg gør..
Men jeg prøver bare igen i morgen, og hvis det går helt galt så poster jeg lige et svar herinde:-)

Mange tak for dit hurtige svar, er sikker på at jeg nok skal blive glad for det nye system, det er kræver bare lidt tilvænning:D
11 år12. januar 2014 kl. 19:41
Nu virker det juhuuu
Har nu slettet dagens indtastninger og tastet om på ny. Nu passer både mængde og kalorieforbrug.
Aner ikke om jeg har fået lavet en dobbelt indtastning.. det er sikkert min fejl, men Hey nu virker det ihvertfald:-)
Tak for hjælpen begge to
11 år12. januar 2014 kl. 19:50
Ok godt at det virker Tjek...
Ok, godt at det virker. Tjek i morgen, når du er logget ind, om der står noget på mad-listen i forvejen. Man kan nemlig gemme noget man altid spiser - og som så skal indtastes automatisk. Måske er du kommet til at bruge denne funktion. Men lad høre fra dig ;-)

Mvh Lone
11 år12. januar 2014 kl. 20:38
Dagens indtastning
Dagens indtastning er gået super godt, den har ikke indtastet noget automatisk, så dagens kalorieforbrug passer overens med hvad jeg spist.

Dejligt at det fungerer og tak for tippet med rullemenuen under "indtast mad" funktionen. Der kan jeg se præcis hvor mange gram samt kalorier under hver enkelt indtastning af de forskellige madvarer.

Nu fungerer det! vidunderligt:-)
11 år13. januar 2014 kl. 17:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...