#2 af Foss (slettet)
underskud
Du læser en tråd i debat > madital.dkFoss (slettet)
Jeg ser det samme.
Ved mig siger den, at jeg kan spise 826 kcal mere og stadig tabe mig.
Vil jeg holde vægten, kan jeg dog kun spise 826 kcal mere. ????
Det hænger slet ikke sammen.
Der skal vist kigges på formulering og udregninger!!!
Ved mig siger den, at jeg kan spise 826 kcal mere og stadig tabe mig.
Vil jeg holde vægten, kan jeg dog kun spise 826 kcal mere. ????
Det hænger slet ikke sammen.
Der skal vist kigges på formulering og udregninger!!!
11 år18. november 2013 kl. 13:10
Lone
administrator
administrator
Angående den forklarende tekst
Hej Tynd68 og Foss,
Teksten tager udgangspunkt i to ting:
- hvornår man overholder sit mål
- hvornår man taber sig (men mindre end målet)
Man taber sig jo lige indtil ligevægt imellem kalorier ind og kalorier ud.
Beregningerne er rigtige, men bliver teksten misforstået, som den er skrevet nu, skal den rettes.
Idéen bag er:
Nogle gange går man over det man kan spise for at holde målet. Men hvis man stadig taber sig, er der jo ingen grund til at smide det hele på gulvet (heller ikke uanset), men det er egentlig bare for at gøre opmærksom på at man stadig taber sig.
Det er egentlig blot den gule streg ved madindtastningen, som forklares. Gul felts venstre kant er jeres mål, gul felts højre kant er jeres totale forbrænding.
Jeg vil prøve at forklare teksten bedre.
Tak for jeres tilbagemeldinger :-)
Mvh Lone
Teksten tager udgangspunkt i to ting:
- hvornår man overholder sit mål
- hvornår man taber sig (men mindre end målet)
Man taber sig jo lige indtil ligevægt imellem kalorier ind og kalorier ud.
Beregningerne er rigtige, men bliver teksten misforstået, som den er skrevet nu, skal den rettes.
Idéen bag er:
Nogle gange går man over det man kan spise for at holde målet. Men hvis man stadig taber sig, er der jo ingen grund til at smide det hele på gulvet (heller ikke uanset), men det er egentlig bare for at gøre opmærksom på at man stadig taber sig.
Det er egentlig blot den gule streg ved madindtastningen, som forklares. Gul felts venstre kant er jeres mål, gul felts højre kant er jeres totale forbrænding.
Jeg vil prøve at forklare teksten bedre.
Tak for jeres tilbagemeldinger :-)
Mvh Lone
11 år18. november 2013 kl. 22:27
Lone
administrator
administrator
Forklarende tekst
Jeg har vendt teksten om til at sige, at man tager på over energibalancen i stedet for at man taber sig op til. I teorien er det det samme, men det kan have en anden praktisk betydning.
Hvad synes I om teksten nu?
Hvad synes I om teksten nu?
11 år19. november 2013 kl. 07:25
tynd74
hej Lone
tja , hi hi det Danske Sprog er en svær en ;-) flere ord kan have samme betydning ,:-) Jeg synes det er bedre :-) så man bevare betydningen og helheden uden og blande det sammen, flot flot Lone og tak fordi du er så hurtig herinde ;-)
tja , hi hi det Danske Sprog er en svær en ;-) flere ord kan have samme betydning ,:-) Jeg synes det er bedre :-) så man bevare betydningen og helheden uden og blande det sammen, flot flot Lone og tak fordi du er så hurtig herinde ;-)
11 år19. november 2013 kl. 10:06
Lone
administrator
administrator
Selv tak :-)
11 år19. november 2013 kl. 10:15
Foss (slettet)
Meget bedre. Nu bliver man ikke forvirret over teksten længere. :-)
11 år19. november 2013 kl. 14:06
Som det ser ud lige nu, taber jeg mig 198g i dag.
Jeg kan spise 1.423 kcal mere i dag og stadig tabe mig.
Vil jeg holde mit mål om at tabe mig 300g om ugen, kan jeg dog kun spise 1.115 kcal mere i dag.
Mit regnskab i tal
Skal spise: 1.432 kcal
Har spist: 582 kcal
Har forbrændt: 2.005 kcal
Energiunderskud: 1.423 kcal
Mål: energiunderskud på mindst 307 kcal pr. dag
Kan spise: 1.115 kcal mere
Mål nået:
denne tekst synes jeg er misvisende :O jeg vil jo mene når mit faktiske underskud er nu ,på 1423. så skal jeg jo have feks 1123 i underskud for at tabe mig :O men i teksten står der : Jeg kan spise 1.423 kcal mere i dag og stadig tabe mig. :O i går lagde jeg nemlig mærke til at mit underskud endte på 240 kcal da dagen var omme. men der kom teksten igen, du kan spise 240 kcal mere i dag og stadig tabe dig, . og det var ikke rigtig, for hvis jeg havde gjort det , gik det jo lige op :O undre mig bare ,