#1 af Hellerask
Kød
Du læser en tråd i debat > madital.dkHellerask
Kød
jeg kan se der skelnes mellem magert og fedt kød, men er der også en markering af hvornår man har nået de 300-500 g kød fra 4-benede dyr/rødt kød pr uge som der også anbefales ?
11 år25. oktober 2013 kl. 11:20
Lone
administrator
administrator
Kød
Hej Hellerask,
Nej, den firbenede anbefaling findes ikke. Anbefalingen er lavet som en huskeregel til forbrugerne om, at det typisk er der meget af det mættede fedt ligger. Så jeg har valgt kun at fokusere på fedt, som er det underliggende budskab i kostrådet.
Du er velkommen til at uddybe, hvis du synes det skal være anderledes. Så overvejer jeg gerne det :-)
Mvh Lone
Nej, den firbenede anbefaling findes ikke. Anbefalingen er lavet som en huskeregel til forbrugerne om, at det typisk er der meget af det mættede fedt ligger. Så jeg har valgt kun at fokusere på fedt, som er det underliggende budskab i kostrådet.
Du er velkommen til at uddybe, hvis du synes det skal være anderledes. Så overvejer jeg gerne det :-)
Mvh Lone
11 år25. oktober 2013 kl. 11:46
Hellerask
Kød fra 4 benede dyr
Jeg er i en kræftgruppe. Det er her jeg har fået anbefalinger om max at spise de3-500 g kød fra 4 benede dyr om ugen. Jeg spiser derfor primært fisk og fjerkræ. Måske det er en anbefaling fra Kræftens bekæmpelse.(gælder vist især Tarm kræft )
11 år15. november 2013 kl. 16:48