Ny vare ignorerer kJ

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Ny vare ignorerer kJ
Jeg har lige indtastet en ny vare fra android-tablet.
Siden kunne godt huske energien i kJ og den stod der også da jeg skulle redigere. Men når jeg indtastede mad med varen, var der ingen energi. Da jeg også tastede den i kcal, fungerede det fint.
11 år28. september 2013 kl. 17:54
Ny vare ignorerer kJ
Hej gtfh,

Tak for din kommentar. Var det på "indtast mad"-siden, at den blev gemt uden energi? Stod der bare 0?

Da du også tastede den i kcal? Skiftede du din energivisning fra kJ til kcal eller indtastede du i kcal-feltet på selve varen?

Jeg kan desværre ikke genskabe fejlen og har derfor svært ved at finde den.

Mvh Lone
11 år28. september 2013 kl. 21:48
Jeg har lige prøvet og det sker igen her hos mig.

Jeg vælger ny vare
Varens navn - test
Varegruppe - valgte færdigretter
Kategori - valgte sammensatte
Brand lod jeg stå urørt
Jeg udfyldte 4 felter:
Energi kj - 111
Protein - 10
Kulhydrater - 10
Fedt - 10
(Værdierne passer ikke sammen i dag men det gjorde de i går)
Og så trykkede jeg på den grønne knap GEM OPLYSNINGER
Siden skifter til et overblik over mine varer. For den vare der hedder test, er feltet med energi pr 100 gram tomt.

Når jeg retter varen, så står de 111 i feltet for kj.
Hvis jeg så instaster i kcal og gemmer, så er feltet med energi pr. 100 gram udfyldt.

Min visning er i kcal, så det er måske lidt fjollet at jeg taster nye varer i kj, men sådan har jeg altid gjort.

Hvis du vil have det, kan godt starte pc'en op og se og jeg kan lave situationen derfra.
Lige i skrivende stund er jeg temmeligt smadret efter 114km cykling og sidder med benene på bordet og prøver at finde på en strategi, så jeg kan komme op af sofaen og på benene igen.
11 år29. september 2013 kl. 14:27
Jeg har lige prøvet og det sker igen her hos mig.

Jeg vælger ny vare
Varens navn - test
Varegruppe - valgte færdigretter
Kategori - valgte sammensatte
Brand lod jeg stå urørt
Jeg udfyldte 4 felter:
Energi kj - 111
Protein - 10
Kulhydrater - 10
Fedt - 10
(Værdierne passer ikke sammen i dag men det gjorde de i går)
Og så trykkede jeg på den grønne knap GEM OPLYSNINGER
Siden skifter til et overblik over mine varer. For den vare der hedder test, er feltet med energi pr 100 gram tomt.

Når jeg retter varen, så står de 111 i feltet for kj.
Hvis jeg så instaster i kcal og gemmer, så er feltet med energi pr. 100 gram udfyldt.

Min visning er i kcal, så det er måske lidt fjollet at jeg taster nye varer i kj, men sådan har jeg altid gjort.

Hvis du vil have det, kan godt starte pc'en op og se og jeg kan lave situationen derfra.
Lige i skrivende stund er jeg temmeligt smadret efter 114km cykling og sidder med benene på bordet og prøver at finde på en strategi, så jeg kan komme op af sofaen og på benene igen.
11 år29. september 2013 kl. 14:27
kJ værdi
Jeg ser problemstillingen efter i sømmene i morgen mandag :-)

Mere end godt gået på motionsfronten! :-)
11 år29. september 2013 kl. 17:37
Tak - nogle gange kan man undre sig over, hvad man gør frivilligt. Det må være en eller anden mental defekt, LOL.

Jeg har også genskabt problemet fra PC, bare sådan til orientering :-)
11 år29. september 2013 kl. 21:06
kJ værdi
Jeg har kigget på det og også fundet, hvor problemstillingen ligger.

Det er sådan, at I meget gerne vil have meget præcise værdier for fødevarerne. Derfor sker der ikke nogen omregning imellem de forskellige enheder. Hvis du skifter din enhed til at vise for "kJ", så er det "kJ"-feltet som bliver benyttet. Men når du har programmets enhed sat til "kcal", så er det værdien i dét felt, som bliver medregnet.

Muligvis fungerede den gamle udgave således, at den har omregnet værdierne. Men i bund og grund fungerer den nye og gamle udgave på samme måde her. At værdien der beregnes på, afhænger af den enhed, der er valgt i programmet.
11 år30. september 2013 kl. 17:10
kJ værdi
Jeg har sat programmet til at omregne, hvis den ene værdi ikke er sat, således at der altid vil være en værdi i felterne.
11 år30. september 2013 kl. 17:24
Sikke du bliver sat på arbejde, bare fordi "nogen" shopper rundt i enhederne.

Tak :-)
11 år30. september 2013 kl. 17:42
kJ værdi
Det er rigtig fint - bare kom med det hele. Når du hjælper dig selv med en lille ting, kan du være sikker på at du hjælper mindst en håndfuld andre også. Det er blot ikke alle, der tager sig tiden til at rapportere om små og store fejl, så jeg er super glad for, at I er nogle, der tager jer tid til det :-)
11 år30. september 2013 kl. 17:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...