Vitaminer - periodevælger

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Hej Lone

Jeg sad lige og legede med vitamingrafen. Når man skal vælge periode, så kommer der en kalender op (tak for det!) men datoerne stemmer ikke overens med ugedagene. Den påstår fx at i dag 28/9-13 er en mandag :)

Og så undrer jeg mig over hvilke værdier der er brugt som anbefalede - er det fordi den ikke er finpudset endnu? Jeg synes nemlig det ser lidt voldsomt ud, at jeg får 901% af anbefalet daglig dosis på en af vitaminerne ;)
11 år28. september 2013 kl. 11:13
Jeg har tidligere leget med en anden måde at indstille tiden på (i stedet for fanen). Det var rester af denne du så, og den havde ingen effekt på datoen. Det er den i fanen, som gælder, og resterne af den anden datovælger er nu slettet.

(ps: hvis du bruger Chrome, giver browseren dig en datovælger)

Nej, vitamin- og mineralgraf er ikke i test :-)

Angående de 901% af det ene vitamin. Ja, det lyder voldsomt. Jeg har tjekket dine indtastede kosttilskud på nettet for at se, om de var korrekt indtastet. Det var de. Men på netsiderne stod der lige så voldsomme procenter af dagligt indtag af det pågældende vitamin. Og samtidig tager du flere tilskud med disse høje procenttal. Prøv at Google kosttilskudene - eller kig på pakkerne. Og lad mig høre, hvis du stadig mener, der er noget fejlagtigt.

Dog skal jeg have vist de anbefalede mængder, som programmet går efter, i tabellen. Det sætter jeg på :-)
11 år28. september 2013 kl. 22:49
Tak for svaret.

Jeg har fundet ud af, at tallet nok er godt nok, fordi den anbefalede dosis er helt nede på 7,5 ug. Så jeg må vel bare leve med, at den flyver til vejrs :)

Kan man lege lidt med farverne i søjlerne - hvis de skal fortsætte som 2 separate grafer. Jeg lagde nemlig mærke til, at vitamin er rød og mineral er grøn - til at starte med tænkte jeg, at det måtte være fordi mine mineralværdier lå længere nede og derfor lå tættere på "acceptabel" - men så opdagede jeg, at det bare var standardfarverne. Det ville være super fedt, hvis den fx var grøn hvis man ligger på anbefales +/- 10%, orange i et interval og så rødt hvis man er over en eller anden øvre grænse? Og på samme måde nedenunder 100%.
11 år28. september 2013 kl. 23:22
Vitamin-/minreralgraf og farver
Jeg er meget påpasselig med at indsætte værdier efter mit eget hoved.

Jeg ønsker at I skal kunne stole på Madital.dk fordi jeg laver sitet ud fra seriøse kilder og ikke min egne personligt tilpassede værdier.

Derudover spiller det også meget ind, at der på mange produkter slet ikke findes vitamin- og mineraloplysninger. Derfor er disse grafer ikke særligt valide. Hvilket da giver mig idéen til også at tilføje en kolonne "validitetsgrad" i tabellen.

Du har ret i, at rød/grøn tit opfattes som godt/skidt. Jeg ændrer farverne til noget andet.
11 år29. september 2013 kl. 10:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });