Indtastning af enheder

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Indtastning af enheder
Kære alle,

Hvad synes I om måden, I indtaster enheder på? Er det ok og til at finde ud af? ... at de kommer frem og skal vælges under søgeresultatet?

I må meget gerne komme med forslag til forbedringer på lige netop dette.

Placering, udseende, information ... anything der kan forbedre enhedsindtastningen :-)

Mvh Lone
11 år23. juni 2013 kl. 19:35
re: Indtastning af enheder
Umiddelbart er jeg rigtig godt tilfreds med det som det er nu - jeg bruger det mest til at minde mig selv om enhederne, dvs. jeg taster stadig vægten ind som gram i stedet for at vælge en anden enhed og så skrive antal.

Et par andre forslag:
- Mulighed for at søge fødevarer ud fra EAN koden
- Mulighed for at have en opskrift som ingrediens i en anden opskrift (hvis jeg fx. laver pesto som jeg senere bruger i en pastaret.
11 år23. juni 2013 kl. 21:29
er egentlig ikke helt med på hvad du mener alligevel med enheder
hvis jeg feks vil taste smør ( søge) efter den. så har jeg den selv i mine egne varer. jeg har altid tastet "enheder" ind i gram og antal . men jeg får ikke andre muligheder frem nu. ??

eller har jeg helt misforstået ??
11 år23. juni 2013 kl. 22:13
tynd68 - når du opretter en vare, kan du taste enheder ind. Fx hvis du indtaster Schulstad fuldkornsboller og ved, at en bolle vejer 65g, så kan du taste det i enheder på indtastningssiden. Når du så skal skrive ind, hvad du har spist i dag, og klikker på fuldkornsbollerne, så nede i feltet lige til venstre for der hvor du skriver vægten, der vil du så have en enhed som hedder "1 stk = 65g". Hvis du klikker på den enhed, skal du kun skrive 1 i antal - fordi du har spist 1 stk. á 65g.
Det er så vidt jeg kan forstå dén enhedsindtastning (fra a til z) Lone spørger ind til. Om det virker, om det er logisk, om det kan gøres bedre osv. :)
11 år23. juni 2013 kl. 22:40
åh,,, så er jeg med ;-) Tak Fedania
11 år24. juni 2013 kl. 06:40
Jeg kunne godt tænke mig at man når der laves opskrifter, kunne taste antal portioner i stedet for at skulle taste vægten på retten ind senere
11 år25. juni 2013 kl. 10:15
fedania og tab10kilo >

Tusind tak for jeres forslag, jeg tager følgende med i overvejelserne fremover:
- søgning på EAN nummer
- mulighed for opskrifter i opskrifter ... er det i øvrigt en menu, man her laver?
- indtastning af portioner på opskriften og dermed mulighed for at vælge én portion i enheder

Det kommer nok ikke lige med i første omgang. Jeg er pt. ved at lave
- meget om i koden (så hjemmesiden her passer til mobile enheder i stedet for den noget anderledes mobiludgave og at det bliver nemmere at videreudvikle fremover)
- og lidt om i strukturen (så det bliver mere logisk at finde rundt).

Når den nye version er klar vil den komme til at køre ved siden af denne version. Og den nuværende version vil udgå, når den nye er stabil - dvs. uden mangler i forhold til nuværende - og selvfølgelig uden fejl.

Hvis der ikke er andre ønsker til selve den praktiske indtastning af enheder, så bliver det det samme som nu :-)

God lørdag :-)

Mvh Lone
11 år29. juni 2013 kl. 07:13
Er det muligt at når man skriver x antal gram af en vare ind, med det samme kan se hvor mange kcal det antal gram indeholder, før man gemmer. I samme stil med mobiludgaven.
11 år5. juli 2013 kl. 02:37
Hej TanjaL,

Ja, dette har jeg tænkt mig at medtage. Jeg overvejer dog også kun at medtage det for SUND Profiler, da det betyder rigtig mange kald ned i databasen - dvs. belastning af server.

Mvh Lone
11 år6. juli 2013 kl. 10:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });