Opdatering af forumhastighed

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Opdatering af forumhastighed
Kære alle,

Jeg har i dag foretaget nogle opdateringer i forummet. Det skulle gerne gøre det hurtigere at hente siderne omkring forummet.

Er der i forbindelse med opdateringen opstået fejl i andre dele af forummet, må I meget gerne give mig en tilbagemelding på:
1) hvad fejler?
2) hvornår opstår fejlen?

God søndag :-)

Mvh Lone
11 år9. juni 2013 kl. 18:59
re: Opdatering af forumhastighed
Hej Lone.
Siden den 9 Juni er oversigten i forumoversigten der viser seneste indlæg i de enkelte forums ikke blevet opdateret - så jeg kan ikke se om der er kommet nye indlæg i de enkelte forums.

Jeg har været rigtig glad for funktionen før fordi jeg så ikke skulle åbne hvert enkelt forum for at se om der var kommet nye beskeder i de tråde jeg følger hvis der ikke var kommet nye indlæg siden sidst.
11 år11. juni 2013 kl. 23:49
Jeg har bemærket det samme.
11 år12. juni 2013 kl. 12:15
Hej,

Ja, jeg har lavet dette om pr. 9. juni, da jeg egentlig så det som en fejl, at svarene kommer ud på forumoversigten. Jeg tænker, at det er mest relevant at se hvilke nye tråde der er oprettet helt ude i 1. led. Ellers kan helt nye tråde godt forsvinde i mængden.

Nu hvor I påpeger det, kan jeg godt huske, at samme i sin tid også blev diskuteret.

De nye svar ses inde på de enkelte oversigter. Der kommer ofte svar i de enkelte tråde, så det er vel nærmest nødvendigt at gå ind på hvert enkelt forum for at se de seneste svar alligevel? Her fremgår jo også om man har læst svaret eller ej :-)

Det bliver lige nu opdateret, hvis der skrives et helt nyt indlæg ... ikke hvis der kommer et nyt svar i et indlæg. Det ses på de enkelte forum-oversigter.

Hvis I vil se, hvad I selv deltager i, kan I klikke på "egen deltagelse".

Ellers skal jeg lige forstå helt præcist, hvorfor I gerne vil have de seneste svar ud på forumoversigten? Det er ikke kompliceret at lave, jeg tænker blot på, hvad der er mest hensigtsmæssigt.

Jeg skelner imellem indlæg (1. indlæg i hver tråd / trådstarteren) og svar (nr. 2, 3, 4 osv. svar i hver tråd).

Mvh Lone
11 år12. juni 2013 kl. 16:27
ere: Opdatering af forumhastighed
Det jeg godt kan lide er at se hvornår der sidst er blevet skrevet i et givent forum. Jeg åbner ofte madital i løbet af dagen og det er rat at jeg ikke behøver åbne hvert eneste forum (især nogle af de mindre aktive) for at tjekke om der er sket noget nyt siden sidst. Så det er primært derfor jeg har været så glad for funktionen - og om der står hvilken tråd der er blevet svaret i er for mig forholdsvis ligegyldigt - det handler mere om at jeg ikke skal åbne 10 forskellige forums for at se om der er kommet nye svar/indlæg på siden.
11 år12. juni 2013 kl. 22:19
re: ere: Opdatering af forumhastighed
Hej igen,

Jeg har lavet en ny opdatering, der både viser, hvad der senest er sket af ændring (samt en rød farve, hvis ændringen er i dag, så den bliver mere synlig), herudover hvilken der er den nyeste tråd i hver enkelt debat.

I må meget gerne give jeres kommentarer. Godt som skidt :-)

Mvh Lone
11 år13. juni 2013 kl. 20:01
Hej Lone :) Jeg har lagt mærke til ændringen og jeg ELSKER den... Helt personligt rammer den bare mine behov i forummet 100%

Så kun ros herfra :)
11 år13. juni 2013 kl. 21:05
Dejligt :-)
11 år13. juni 2013 kl. 21:09
Ved første øjekast virker det en lille smule uoverskueligt.... Men jeg er sikker på at man hurtigt vænner sig til det, og det ser ud til at være noget af det jeg også selv har savnet - så mon ikke det bliver *thumbs up* fra mig om et par timer? :)
11 år13. juni 2013 kl. 21:30
Ja, jeg har selv overvejet uoverskueligheden. Jeg tænker dog, at man oftest vil fokusere på de to første kolonner, og så har man samme data som før.

Netop pga. uoverskueligheden valgte jeg den orange farve til at fange øjet.

På sigt tror jeg dog at jeg vil lade det være en valgmulighed, om man vil se "seneste ændringer" eller "nyeste tråde", så man ikke får det hele på én gang :-)

Mvh Lone
11 år13. juni 2013 kl. 22:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });