skridttæller

Du læser en tråd i debat > madital.dk

skridttæller
hej Lone
her til formiddag ville jeg taste 111kcal forbrændt efter min skridttæller.
uden motion forbrænder jeg 2006kcal
skrev så gå,111kcal og 30min men i stedet for at forbrændingen i alt blev 2117kcal i alt stod der 2075kcal :O
så tastede jeg i 153kcal ind for at få det til at passe med en faktisk forbrænding på de 2117kcal ?? hvorfor mon ??
knus Lise
11 år3. juni 2013 kl. 11:14
re: skridttæller
Hej Lise,

Jeg kan godt forstå, at du undrer dig - jeg har fået dette spørgsmål mange gange.

Det skyldes, at Madital.dk altid regner ud fra 24 timer i døgnet.

Når du indtaster en time forventer du, at det hele (fx 111 kcal) bliver lagt oveni.

MEN når programmet allerede har beregnet for 24 timer, så skal der trækkes en time fra det allerede beregnede, før de 111 kcal bliver lagt oveni.

I dit eksempel blev der kun lagt 69 kcal oveni. Dvs. programmet trak 42 kcal fra for en time programmet selv havde beregnet. (derfor når du lægger 42 kcal til selv, dvs. 153 kcal, så får du det du forventer).

Egentlig kan du sammenligne med virkeligheden. Du forbrænder altid energi. Når du så vælger at gå i stedet for at se tv ... så får du egentlig ikke lagt alle kalorier fra gå-turen oven i dagen, men kun forskellen fra den aktivitet du byttede ud med. Dvs. forskellen fra tv til gå.

Åh, nogle gange synes jeg selv, at mine forklaringer bliver meget indviklede. Jeg håber at I holder tungen lige i munden, når I læser, og ellers spørger ind til der, hvor I ikke kan følge mine svar :-)

Mvh Lone
11 år5. juni 2013 kl. 19:13
ok søde Lone er helt med igen ;-) og tak for din tid :-)
11 år5. juni 2013 kl. 19:34
Det var så lidt, spørg når I er i tvivl :-)

Mvh Lone
11 år9. juni 2013 kl. 18:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });