Hej Girl next door,
Grundlæggende mener jeg, at "aktive" spiseforstyrrelser kræver professionel hjælp. Det er ikke til stede her på siden, så jeg mener, at spiseforstyrrede bør søge hjælp et af de rette steder til dette.
Jeg slettede meget af indlægget, da jeg mente, at det var for deltaljeret til dette forum. Herudover blev der flere gange omtalt det at kaste op, hvilket ikke er rart at læse om på i et madforum. Det blev sagt til mig pr. mail, og jeg er enig i dette.
Jeg vil ikke sætte flere detaljer på forumreglerne. Der er mange gråzoner inden for emnet, som ikke er til at skrive ned. I det hele taget finder jeg ikke det store behov for det, da jeg synes, at det generelt er gået fint efter de få ord, som er sat på.
"Indlæg med spiseforstyrret adfærd" er ment som at man beskriver sin spiseforstyrrelse.
Jeg håber, at indlægget her hjalp på opklaringen.
I øvrigt skal I ikke være i tvivl om, at jeg gerne besvarer jeres spørgsmål. Nogle er nemmere end andre, men jeg vil altid gøre mit bedste forsøg.
Mvh Lone
#2 af Lone (administrator)
Jeg kan se, at jeg er kommet til at lave indlæg, der falder ind under "Indlæg med spiseforstyrret adfærd".
Det har gjort mig lidt forvirret, for hvornår er et indlæg om spiseforstyrret adfærd?
Jeg tænker, at der ikke skal være "tips og tricks" - den er jeg med på, men ud over det, hvor går grænsen så?
Mange af os, der er herinde, har haft problemer med mad i mange år og har/har haft en spiseforstyrret adfærd. Måske er det ikke typisk at se det sådan, men overspisning og ikke at kunne styre sit madindtag, spise overportioner, spise alt for meget junk, slik og chokolade og veje alt, alt for meget - eller bare for meget, at have brug for at taste alt mad ind og have kontrol for ellers løber det hele løbsk - er jo også spiseforstyrret adfærd.
Det er også en ubalance - og spiseforstyrret adfærd - ikke at kunne spise nok, at sulte sig nogle dage og gå på skrap kur for at smide nogle hurtige kilo...hvilket også ses herinde.
Ja...Og hvis man har helt styr på det med maden og vægten - så er man her vel ikke?
Det er ikke for at provokere, at jeg skriver dette, men for at få nogle retningslinier for, hvornår indlæg betragtes som "indlæg med spiseforstyrret adfærd".
Er vi rent og skær ovre i bulimi og anoreksi afdelingen - så skal det måske stå i reglementet anført som at indlæg omhandlende bulimi og anoreksi ikke er tilladte.
Sidst men ikke mindst vil jeg sige, at jeg synes det er godt, at der står i reglerne, at man skal søge hjælp, hvis man har en spiseforstyrrelse. Helt enig...det ændrer dog ikke ved, at der er nogle (tidligere) spiseforstyrrede her - og det kan jo nemt blive omtalt i dagbøger og tråde oprettet i forbindelse med de problemer og udfordringer vi støder på i vores kamp for netop at få styr på det med maden og vægten.
Håber ikke at du tager mit indlæg ilde op - det er skrevet i respekt for at kunne overholde reglerne fremover.