Nye varer

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Nye varer
Når man selv opretter varer, kan man kun oprette pr. 100 g. Anbefaler at man også kan vælge pr. servering, og programmet selv omregner til 100 g /eller nogen i den stil: Baggrund: Flere producenter opgiver ikke energi pr. 100 g, men kun pr. servering, sum tit er lavere
11 år8. marts 2013 kl. 13:01
re: Nye varer
Så vidt jeg ved er det lovpligtigt at anvende pr. 100g hvis varen sælges i Danmark. Men vi er jo naturligvis internationale, og med nethandel må jeg indrømme, at jeg også tit handler i udlandet.

Men hvis producenten oplyser tallene med en serving på fx. 35g, så deler du jo bare tallene med 35 og ganger med 100 (det giver indholdet pr. pr 100g) og taster det ind her på siden :)
11 år8. marts 2013 kl. 13:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });