Hej mox66,
Jeg kan godt forstå, du spørger. Jeg overvejede selv, hvad jeg skulle gøre med dette, da jeg satte betaling på.
Min helt overordnede hovedpointe var, at gøre betalingen gennemskuelig. Med 30 dage ved man præcis hvad man får, og jeg skulle fx ikke til at lave variable dagspriser alt efter hvilken måned vi er i. Koden var også ens i det hele - dermed mindre risiko for fejl.
Gennemsigtigheden har jeg fx også valgt i gebyrer, hvor man ikke bliver pålagt noget efter man er gået over i betalingsvinduet - det er inklusiv i prisen, og dermed mig der betaler. Det ville ikke være gennemskueligt, hvis man blev pålagt 0,5 DKK når man kommer frem til den endelige betaling - det har altid undret mig, hvorfor sider er sådan. Nu ved jeg det dog, men jeg synes stadig det er tosset at vælge dette :-)
Så jeg håber, at mine overvejelser trods alt ender med at gøre det mere overskueligt nu, end hvis jeg havde valgt noget anderledes :-)
Mvh Lone
#2 af Lone (administrator)
Normalt når jeg køber 12 måneders abonnement på noget, vil jeg forvente, at abonnementet løber præcis et år frem fra den dato, hvor abonnementet påbegyndes.
Men på dit site forholder det sig tilsyneladende anderledes. Jeg købte 12 måneders abonnement i går (d. 21.2.2013), og kan se jeg i dag har 359 dage tilbage. Det vil sige, du arbejder med 30 dages måneder, og dermed i praksis "snyder" mig for 5 dage over 12 måneder.
Mit spørgsmål går på, hvorfor du har valgt at implementere betalingsintervallerne som 30-dages intervaller, frem for specifikke dato (f.eks. 21.2.013 til 21.2.2014)?
Eller alternativt lader kunden få fordelen og opererer med 31 dages måneder?
Hilsen en nysgerrig, og kun meget lidt utilfreds kunde :o)