#2 af Lone (administrator)
12 måneders betaling
Du læser en tråd i debat > madital.dkLone
administrator
administrator
re: 12 måneders betaling
Hej mox66,
Jeg kan godt forstå, du spørger. Jeg overvejede selv, hvad jeg skulle gøre med dette, da jeg satte betaling på.
Min helt overordnede hovedpointe var, at gøre betalingen gennemskuelig. Med 30 dage ved man præcis hvad man får, og jeg skulle fx ikke til at lave variable dagspriser alt efter hvilken måned vi er i. Koden var også ens i det hele - dermed mindre risiko for fejl.
Gennemsigtigheden har jeg fx også valgt i gebyrer, hvor man ikke bliver pålagt noget efter man er gået over i betalingsvinduet - det er inklusiv i prisen, og dermed mig der betaler. Det ville ikke være gennemskueligt, hvis man blev pålagt 0,5 DKK når man kommer frem til den endelige betaling - det har altid undret mig, hvorfor sider er sådan. Nu ved jeg det dog, men jeg synes stadig det er tosset at vælge dette :-)
Så jeg håber, at mine overvejelser trods alt ender med at gøre det mere overskueligt nu, end hvis jeg havde valgt noget anderledes :-)
Mvh Lone
Jeg kan godt forstå, du spørger. Jeg overvejede selv, hvad jeg skulle gøre med dette, da jeg satte betaling på.
Min helt overordnede hovedpointe var, at gøre betalingen gennemskuelig. Med 30 dage ved man præcis hvad man får, og jeg skulle fx ikke til at lave variable dagspriser alt efter hvilken måned vi er i. Koden var også ens i det hele - dermed mindre risiko for fejl.
Gennemsigtigheden har jeg fx også valgt i gebyrer, hvor man ikke bliver pålagt noget efter man er gået over i betalingsvinduet - det er inklusiv i prisen, og dermed mig der betaler. Det ville ikke være gennemskueligt, hvis man blev pålagt 0,5 DKK når man kommer frem til den endelige betaling - det har altid undret mig, hvorfor sider er sådan. Nu ved jeg det dog, men jeg synes stadig det er tosset at vælge dette :-)
Så jeg håber, at mine overvejelser trods alt ender med at gøre det mere overskueligt nu, end hvis jeg havde valgt noget anderledes :-)
Mvh Lone
11 år22. februar 2013 kl. 20:07
mox66
Hej igen
Tak for hurtigt svar.
Jeg har for så vidt slet ikke noget problem med, at du opererer med 30 dages måneder. Men som køber foretrækker jeg, det står mig klart. hvad jeg køber. Og normalt vil en måned for mig være defineret som "fra dato til dato" (altså dag på måneden til dag på måneden).
Så "pernittengrynere" som jeg, vil formentlig kunne imødekommes ved at du et eller andet sted i betalingsflowet (og helst på betalingsforsiden) gør opmærksom på din månedsdefinition.
Så får man forventningsafstemt. :o)
hilsen en overordnet set særdeles tilfreds bruger
Thomas
Tak for hurtigt svar.
Jeg har for så vidt slet ikke noget problem med, at du opererer med 30 dages måneder. Men som køber foretrækker jeg, det står mig klart. hvad jeg køber. Og normalt vil en måned for mig være defineret som "fra dato til dato" (altså dag på måneden til dag på måneden).
Så "pernittengrynere" som jeg, vil formentlig kunne imødekommes ved at du et eller andet sted i betalingsflowet (og helst på betalingsforsiden) gør opmærksom på din månedsdefinition.
Så får man forventningsafstemt. :o)
hilsen en overordnet set særdeles tilfreds bruger
Thomas
11 år23. februar 2013 kl. 04:19
Lone
administrator
administrator
Hej Thomas,
Jeg har foretaget en lille ændring på købsoversigten. Vil du se og kommentere? :-)
Mvh Lone
Jeg har foretaget en lille ændring på købsoversigten. Vil du se og kommentere? :-)
Mvh Lone
11 år23. februar 2013 kl. 17:52
Lone
administrator
administrator
I øvrigt står måneds-definitionen i købsvilkårene, men det går jeg ud fra, at du har set efterfølgende :-)
Mvh Lone
Mvh Lone
11 år23. februar 2013 kl. 17:54
mox66
Hej Lone
Det ser rigtig godt ud.
Og jeg havde selvfølgelig ikke læst betingelserne grundigt igennem, som jeg burde have gjort!
Shame on me! :o)
Men jeg synes din tekstuelle rettelse i betalingscenteret er til det bedre, også selv om det står i betingelserne. :o)
Hilsen Thomas
Det ser rigtig godt ud.
Og jeg havde selvfølgelig ikke læst betingelserne grundigt igennem, som jeg burde have gjort!
Shame on me! :o)
Men jeg synes din tekstuelle rettelse i betalingscenteret er til det bedre, også selv om det står i betingelserne. :o)
Hilsen Thomas
11 år24. februar 2013 kl. 05:39
Lone
administrator
administrator
Det lyder godt, der er garanteret flere der har tænkt over det, når én har.
Tak for rettelse og feedback :-)
Mvh Lone
Tak for rettelse og feedback :-)
Mvh Lone
11 år24. februar 2013 kl. 12:18
Normalt når jeg køber 12 måneders abonnement på noget, vil jeg forvente, at abonnementet løber præcis et år frem fra den dato, hvor abonnementet påbegyndes.
Men på dit site forholder det sig tilsyneladende anderledes. Jeg købte 12 måneders abonnement i går (d. 21.2.2013), og kan se jeg i dag har 359 dage tilbage. Det vil sige, du arbejder med 30 dages måneder, og dermed i praksis "snyder" mig for 5 dage over 12 måneder.
Mit spørgsmål går på, hvorfor du har valgt at implementere betalingsintervallerne som 30-dages intervaller, frem for specifikke dato (f.eks. 21.2.013 til 21.2.2014)?
Eller alternativt lader kunden få fordelen og opererer med 31 dages måneder?
Hilsen en nysgerrig, og kun meget lidt utilfreds kunde :o)