#2 af Girl next door
Antal Kalorier
Du læser en tråd i debat > madital.dkGirl next door
re: Antal Kalorier
Funktionen findes ikke, men du kan gøre to ting, som jeg ser det.
Den ene er at finde ud af, hvad det antal kcal svarer til i vægt for dig. Hvis nu du ved at veje 67 kg må spise - hvad ved jeg - 1800 kcal, så sætter du dit mål i programmet til at være vedligehold 67 kg - eller hvad vægt det nu passer med. Du kan jo lege lidt med det eller evt. regne det ud.
Eller du kan sætte et mål, hvor du ender med at måtte spise det antal kcal som du har fået anbefalet. Hvis du altså må spise 1800 kcal om dagen og det passer med at du så skal nå målet til 1. april for at programmet siger, du dagligt må spise 1800 kcal, så er det det du sætter målet til. Eller rykker målet frem i tiden eller til senere. Igen kan du lege lidt med det.
Du kan evt. bruge denne side:
lidtfedt.dk
Den ene er at finde ud af, hvad det antal kcal svarer til i vægt for dig. Hvis nu du ved at veje 67 kg må spise - hvad ved jeg - 1800 kcal, så sætter du dit mål i programmet til at være vedligehold 67 kg - eller hvad vægt det nu passer med. Du kan jo lege lidt med det eller evt. regne det ud.
Eller du kan sætte et mål, hvor du ender med at måtte spise det antal kcal som du har fået anbefalet. Hvis du altså må spise 1800 kcal om dagen og det passer med at du så skal nå målet til 1. april for at programmet siger, du dagligt må spise 1800 kcal, så er det det du sætter målet til. Eller rykker målet frem i tiden eller til senere. Igen kan du lege lidt med det.
Du kan evt. bruge denne side:
lidtfedt.dk
11 år14. februar 2013 kl. 08:58
fedania
Som GND siger, så vælg vedligehold eller et mål, og juster så dit aktivitetsniveau indtil det lander på ca. det som din diætist har anbefalet.
Hvis din diætist har anbefalet dig at spise færre kalorier end dit basale stofskifte, så sig til din diætist at han/hun er en klovn ;)
Hvis din diætist har anbefalet dig at spise færre kalorier end dit basale stofskifte, så sig til din diætist at han/hun er en klovn ;)
11 år14. februar 2013 kl. 09:07
grane (slettet)
Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt diætisten er en klovn. Tværtimod. Jeg har fået en gastric bypass og det ændrer retningslinjerne lidt for hvad jeg skal spise og hvor meget. Og tro mig skal jeg tabe mig skal jeg overholde retningslinjerne for ellers går det meget galt.
11 år14. februar 2013 kl. 09:26
fedania
Selvom du har fået en GB er det muligt at spise mere end dit basale behov (altså det antal kalorier som er nødvendige for at din krop kan opretholde alle dine funktioner). Det har jeg set flere eksempler på GB kostplaner som overholder, udarbejdet af kliniske diætister.
At du kun kan indtage en begrænset mængde mad af gangen, betyder jo ikke, at din krop pludselig skal bruge mindre energi for at holde funktionerne i gang - dog betyder det, at du bør tage supplement af en del mineraler og vitaminer, da du ikke kan indtage naturlige kilder til at få dem dækket.
At du kun kan indtage en begrænset mængde mad af gangen, betyder jo ikke, at din krop pludselig skal bruge mindre energi for at holde funktionerne i gang - dog betyder det, at du bør tage supplement af en del mineraler og vitaminer, da du ikke kan indtage naturlige kilder til at få dem dækket.
11 år14. februar 2013 kl. 09:44
grane (slettet)
Det ved jeg godt alt det du fortæller mig. Det behøves du ikke gøre opmærksom på :-)
Det jeg gerne vil er at holde den kostplan diætisten har givet (og hun ved altså hvad hun laver!!!) og overholde de kalorier hun fastsætter. At skrive ned herinde er ment som en hjælp til mig selv...
Det jeg gerne vil er at holde den kostplan diætisten har givet (og hun ved altså hvad hun laver!!!) og overholde de kalorier hun fastsætter. At skrive ned herinde er ment som en hjælp til mig selv...
11 år14. februar 2013 kl. 10:41
fedania
Hvis diætisten anbefaler et lavere kalorieindtag end dit basale stofskifte, så er der ikke noget at gøre i forhold til at sætte dit mål til det antal kalorier.
Hvis diætistens kostplan indeholder flere kalorier end dit basale stofskifte, så kan du vha. dit aktivitetsniveau forsøge at ramme så tæt på som muligt.
Men direkte at skrive ind hvor mange kalorier du skal indtage, det er ikke muligt.
Hvis diætistens kostplan indeholder flere kalorier end dit basale stofskifte, så kan du vha. dit aktivitetsniveau forsøge at ramme så tæt på som muligt.
Men direkte at skrive ind hvor mange kalorier du skal indtage, det er ikke muligt.
11 år14. februar 2013 kl. 10:47
Maribel (slettet)
Taste ind hvad du spiser, også tjekke kcal og makro fordelingen under Mine grafer --> dataljer mad, kunne være en hurtig løsning?
så må du bare selv være lidt obs på ikke at overstige de kcal diætisten har givet dig.
Jeg gør pt det samme selv, da jeg er ved at arbejde mig op til indtag svarende til basalstofskifte. så skide være med de sure smileys. (;
så må du bare selv være lidt obs på ikke at overstige de kcal diætisten har givet dig.
Jeg gør pt det samme selv, da jeg er ved at arbejde mig op til indtag svarende til basalstofskifte. så skide være med de sure smileys. (;
11 år15. februar 2013 kl. 11:29
Lone
administrator
administrator
Hej grane,
Du kan fx oprette din egen "Fri træning" (første valgmulighed på motionslisten). Denne kan du kalde "Diætist" og skrive 24 timer og fx 1800 kcal ind.
Det er en måde at gøre det på :-)
Mvh Lone
Du kan fx oprette din egen "Fri træning" (første valgmulighed på motionslisten). Denne kan du kalde "Diætist" og skrive 24 timer og fx 1800 kcal ind.
Det er en måde at gøre det på :-)
Mvh Lone
11 år17. februar 2013 kl. 13:13
Jeg har af en diætist fået retningslinjer for hvad jeg skal spise og også antal kalorier så det ville være rart selv at kunne skrive ind antallet af kalorier.