De nye grafer

Du læser en tråd i debat > madital.dk

De nye grafer
Wow, en øjenåbner! De nye grafer inde ved kostrådene var virkelig noget af en (ubehagelig) øjenåbner for mig - Så super godt, lone!

Og til jer andre, tag et kig på dem (betalingsprofil og så 'de nye grafer'), det kan godt give et skub motivation, især hvis I (som mig) har fået lidt for meget at spise (af de søde sager - det var sukker-versionen der skræmte mig mest) den sidste lille måned ;)
12 år4. januar 2013 kl. 22:04
re: De nye grafer
Hej Ablanu,

Tak for din tilbagemelding, den er jeg virkelig glad for :-)

Ja, det handler om mere end bare kalorier. Derfor har jeg valgt at kalde det betalende medlemsskab for "SUND Profil".

Jeg håber, at det giver et sundere 2013 :-)

Mvh Lone
12 år5. januar 2013 kl. 00:10
Jeg synes det er lidt ærgerligt at grafen over aktivitet tæller de beregnede minutter (fra profilens aktivitetsniveau) med.

Og så er der desværre en lille pointe jeg må pege på i forhold til "groft" - man kan sagtens spise andet end brød og pasta/ris/kartofler for at være "grov" i sin kost - og pasta og ris bør desuden tælle med som deres kogte vægt, selvom de tastes ind som rå (ca. 3 gange så meget) hvis det skal kunne bruges i forhold til anbefalingerne.

Men det er et stort arbejde der er lagt i graferne, og de giver bestemt et mere komplet billede af, hvad det er man gør ved sig selv med det mad/energi man putter ind; stor ros for det :)
12 år5. januar 2013 kl. 00:19
Hej fedania,

Tak for din mail.

Profilens minutter tælles kun med, hvis du ikke selv indtaster noget på den enkelte dag. Foretager du selv motionsindtastninger skulle de ikke gerne bliver talt med. I så fald vil jeg gerne høre, hvilken dato det drejer sig om, så jeg kan se på problemet :-)

Hvilke produkter tænker du på i forhold til "groft". Grove grøntsager tæller fx ikke med i dette råd ifølge Fødevarestyrelsen.

Pasta og ris bliver omregnet med en omregningsfaktor, hvis du indtaster dem som rå. Hvis de ikke gør det, er det fordi de er placeret i en forkert kategori, og så vil jeg gerne høre, hvilke varer det helt præcist drejer sig om.

Du er meget velkommen til at spørge yderligere end, eller komme med flere undrende spørgsmål. Der er nok nogle hjørner, jeg har overset her i starten :-)

Mvh Lone
12 år5. januar 2013 kl. 01:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...