Logget paa fra udlandet - probl. med indtastning

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Logget paa fra udlandet - probl. med indtastning
Hej!

Jeg er helt ny paa dette forum og udi at taelle kalorier. Jeg bor i udlandet og har ikke altid adgang til dansk tastatur og har derfor problemer med indtastning af madvarer. Jeg kan eks. ikke indtaste "maelk" grundet manglende dansk vokal - idag soegte jeg efter "maelk" paa Google for foerst derefter kunne indtaste det her.

Kan man aendre det? Saa "ae", "oe" og "aa" bliver accepteret i soegefeltet?

Tak paa forhaand,
Turtle
12 år2. januar 2013 kl. 12:20
re: Logget paa fra udlandet - probl. med indtastning
Hej TurtleSpeed,

Det er et meget specifikt problem, som jeg desværre ikke kan imødekomme på nuværende tidspunkt.

Mvh Lone
12 år2. januar 2013 kl. 22:51
Du får selvfølgelig et problem med opskrifter - men de ting du indtaget (næsten) hver dag, kan du finde ved at søge "igår" osv (og da det står på indtastningssiden, kan du kopiere derfra når det indeholder danske tegn)
12 år2. januar 2013 kl. 23:12
Når jeg taster ind på min søsters PC (hun bor i udlandet), for mælk begynder jeg med at skrive skummet, eller mini og der findes koder i word for de danske æ, ø og å man bruger alt tasten og 1 tal, jeg husker ikke hvilket, men forsøg dig frem.
Jeg havde gemt et dok. med æ, ø og å i, det gav en slags genvej til bogstaverne
12 år3. januar 2013 kl. 17:13
måske nedenstående kan hjælpe

Kontrolpanel -> Klokkeslæt, sprog og område -> Internationale / sprog instillinger -> tab "Tastaturlayout og sprog" -> knap "tilføj" -> tilføj svensk

Nu kan du skifte mellem de sprog der er på listen vha. alt + shift

Alternativt kan du under Avancerede tasteinstillinger sætte tastaturgenvej til dansk og svensk
12 år3. januar 2013 kl. 20:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...