basal kcal behov

Du læser en tråd i debat > madital.dk

basal kcal behov
hvordan bliver ens basale kcal-behov regnet ud. for ca 5-6 år siden tabte jeg mig ca 40 kg ved hjælp af slankedoktor hvor mit basale kcal behov blev udregnet til at være ca 1200 kcal. nu er tiden inde til at jeg skal tabe det sidste efter to graviditeter og derfor er jeg her, men her er mit basale kcal behov ca 2500 kcal. hvis jeg indtager så mange kcal er det i hvert fald sikkert at jeg ikke taber mig men tager på.... så hvad skal jeg stole på??? de gamle udregninger som jo var til stor succes sidst eller de nye????
12 år17. december 2012 kl. 16:05
re: basal kcal behov
Hej
jeg tvivler på at dit basale stofskift var 1200 kalorier, da mit er på 1500 kalorier og jeg vejer ca 63 kg, det vil så sige hvis jeg spiser mindre end det så taber jeg muskelmasse og det er ikke særlig sund for min krop da jeg i forvejen er normalvægtig
Du skal spise 2500 kalorier for at bibeholde din nuværende vægt. og jeg skal spise ca 2000 kcaloier. Håber det hjalp lidt
12 år17. december 2012 kl. 17:55
markeprand, du mister muskelmasse ved vægttab, også hvis du spiser over 1500 kcal. Det har ikke noget med basalstofskiftet at gøre.

lhhaun, er du sikker på at det er dit basale stofskifte du kigger på? 2500 kcal lyder nærmere som din totalte energiomsætning, altså dit basalstofskifte + normal dagligdags aktivitet ved stillesiddende arbejde. Ved en hurtig udregning ud fra din alder og vægt får jeg dit basalstofskifte til at være ca. 1800 kcal.
12 år20. december 2012 kl. 11:54
så kan jeg bedre få tallene til at passe... jeg tror du har ret Reten
12 år21. december 2012 kl. 20:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...