Hvor kan man se, hvad man må indtage?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Hvor kan man se, hvad man må indtage?
Hej! :-)

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvor jeg kan se, hvad jeg må spise pr dag for at nå mit mål? Og det er faktisk lidt irriterende..

Kan I hjælpe?

Hilsen Emma :)
12 år20. november 2012 kl. 10:45
re: Hvor kan man se, hvad man må indtage?
Hej Emma

Det står på din oversigt, du ved den der kommer frem når man trykker på den gule smiley i menuen.
Men du skal have indtastet noget før den kommer frem. Så tast noget mad ind for dagen og klik på oversigt, så står der hvad du har indtaget, hvad du har forbrændt, hvad du minimum skal indtage og om det hele passer med din målsætning :) Det står øverst oppe. Samt hvor stort underskud/overskud du har.
Men husk at indtaste dit aktivitetsniveau i profilen medmindre du vil indtaste din træning manuelt. Du kan også indtaste en hel dags aktivitet med alt fra søvn til motion osv, for at finde ud af om dit forbrug passer med madital's udregnede ifht. det valgte aktivitetsniveau.

Jeg gør enten det at jeg sætter mit aktivitetsniveau til 1,3 og derudover indtaster træning som løb, fitness, spinning osv. Ellers sætter jeg niveauet stadig til 1,3 og sætter 3 timers træning samt 3 timers gang på fast for hver uge fordi jeg ved det er cirka hvad jeg får lavet på en uge og gider ikke taste det ind hver eneste uge når resultatet er næsten det samme hver gang. Alt dette under profilen.

Håber du finder ud af det, ellers må du spørge ind til det. Held og lykke!
12 år20. november 2012 kl. 14:04
re: Hvor kan man se, hvad man må indtage?
Du kan også se det inde i "Dagens mad og motion" (den der "kalender" med ordene "min dag" på oppe i toppen).

Her finder du en bred farvet "søjle" med rød, grøn og gule områder - og lige ovenover den, så er der en tekst, fx:
RØD: Jeg kan spise 1.461 kcal mere for at nå mit mål til tiden (og skal spise 1.419 kcal mere). Mere info

Her kan du se, hvor meget du må spise for at nå dit mål - hvis du klikker på den inden du har spist noget, så er det en hel dags indtag, mens den bliver mindre og mindre efterhånden som du indtaster (og indtager) kalorier.
12 år20. november 2012 kl. 14:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });