energilinje

Du læser en tråd i debat > madital.dk

energilinje
Tager energilinjen højde for den motion man har dyrket den dag (dvs. adderes de tilvundede kalorier? I den røde eller den gule afsnit?)?
Man ser slet ikke, hvordan -kaloriemæssigt- den linje er sammensat -ellers god holdepunkt, men svært at fortolke. Eller gør man alligevel?
På forhånd mange tak!
Inga.
12 år31. oktober 2012 kl. 17:28
re: energilinje
Det gør der, ja :)
Det røde område er dit mindsteindtag (det din krop skal have for at opretholde de nødvendigste funktioner) og det gule er det antal kalorier du kan spise, og stadig have underskud :)
Imellem dem er der et grønt felt der er det der er bedst at være i. Har du det ikke, dukker det op, hvis du laver motion nok (og derved får et spænd mellem dit mindsteindtag og dit antal målkalorier).

Så: Er du inden for det røde felt, har du spist for lidt, er du i det grønne, har du spist som du skal og er du inde i den gule har du spist for meget i forhold til dit mål. Er du uden for det gule, har du overskud på dagens kalorieregnskab :)
12 år31. oktober 2012 kl. 17:50
Sådan har jeg også forstået det . Men for det første mangler jeg det grønne feld (og 7 km gang må da være nok for at få det grønne...). for det andet kan man jo ikke se ved felterne,hvor mange kalorier der anslåes. Det savner jeg. Det ville være meget mere overskuelig!
I hvert fald mange tak for svaret .
Måske bør jeg bare lære at give afkald på nogle ting jeg ellers er vendt til...
Hejhej Inga.
12 år31. oktober 2012 kl. 20:49
Så vidt jeg forstod på det, kom du fra en betalingshjemmeside, så ja, du er nødt til at give afkald på noget ;)

Det manglende grønne felt skyldes sandsynligvis, at du har sat dit mål for højt til, at en løbetur på 7 km. kan være nok. Sæt dit mål lidt lavere, så skal du nok få den :)
Antal kalorier kan du se under NNA-oversigten (smiley ->) :)
12 år31. oktober 2012 kl. 21:23
Mange tak for hjælpen!
Og ha´ en god aften!
Hejhej, Inga.
12 år31. oktober 2012 kl. 21:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...