indtastning af motion under profil og indtastning af daglig motion

Du læser en tråd i debat > madital.dk

indtastning af motion under profil og indtastning af daglig motion
Jeg bliver lidt forvirret! Hvis jeg cykler 2 x 30 min om dagen 5 dage om uge, hvilket må svare til 5 timers moderat motion. Hvis jeg skriver 5 t moderat under min profil og igen taster cykelturene ind dagligt under motion. For jeg så tastet motionen ind dobbelt? Og hvis jeg så har prøvet at lave en 24 t indtastning for at få en ide om min faktor, og sætter min faktor efter det, har jeg så regnet min motion med 3 gange?
Eller måske indgår indtastingen under profilen ikke i nogle beregninger?
Eller skal jeg måske ikke regne mine cykelture med, når jeg skønner mit faktor tal og i stedet taste motionen ind dagligt?
Jeg prøver bare at forstå, hvordan beregninger og tal på de forskellige sider hænger sammnen. Jeg har tabt mig, så selv om jeg hat tastet noget dobbelt ind, så virker det alligevel.
tak for hjælpen!
hilsen Sanne
12 år3. september 2012 kl. 19:25
re: indtastning af motion under profil og indtastning af daglig motion
Du skal lade vær med at skrive noget ind under profilen, fordi det skaber ofte koks i tallene, desværre.

Ja, hvis du vil sikre, at din faktor er rigtig, så regner du sammen hvad du laver på en normal dag uden motion, og så sætter din faktor ud fra det. Og så skriver du manuelt din motion ind hver gang du udfører den. Hvis det "kun" er 5 dage om ugen du cykler, så vil din faktor jo ikke passe de sidste 2 dage, hvis du regner din faktor ud inkl. cyklingen :)

Håber det giver mening :)
12 år3. september 2012 kl. 20:14
Ja, det giver sådan set mening. Nu har jeg prøvet at se hvordan tallenen ser ud med og uden moderat og hård motion under profil. Det ser ikke ud til at gøre noget forskel. Så undrer jeg mig bare over, hvorfor man kan taste det ind?? Pyt nu med det. Hvis jeg ikke skal regne cyklingen med. Jeg jeg så nøjes med en beregning på 23 t i døgnet, eller skal jeg "finde på" en anden aktivitet i den time, der kommer til at mangle?
I øvrigt 1000 tak for hjælpen. Det er bare skønt at der en eén der har styr på sagerne og reagerer så hurtigt. Tak for det :)
12 år3. september 2012 kl. 21:18
Jeg ville regne 24 timer ud, hvor du erstatter cyklingen med 1 times søvn eller sidde. På den måde får du i hvert fald ikke sat dit energiforbrug for højt - og der er bare ikke noget mere irriterende, end at taste ind herinde, og se, at man ligger i det grønne felt, og så alligevel tage på, fordi ens aktivitetsfaktor er sat for højt :)
12 år4. september 2012 kl. 09:24
Hej sundform,

Ja, motionen skal kun registreres ét sted - enten under profilen eller under den enkelte dag.

God fornøjelse :-)

Mvh Lone
12 år5. september 2012 kl. 01:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...