Varer hvilken kategori?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Varer hvilken kategori?
Jeg er nogengange lidt i tvivl om hvilken kategori jeg skal vælge når jeg opretter en vare som ikke er i systemet.

Fx. pålægssalater hvad hører de under? har oprettet skinke og hønsesalat, og jeg anede faktisk ikke hvilken kategori der mon var den mest rigtige?
12 år30. august 2012 kl. 14:02
re: Varer hvilken kategori?
Hej Vira,

Kategorierne er til de 8 kostråd.

De blandede varer kan nogle gange være svære at vurdere. Jeg ville placere disse varer under "Færdigretter og fastfood" eller "Flydende og fede produkter".

Mvh Lone
12 år1. september 2012 kl. 16:04
Hej Lone

Jamen så vil jeg bruge den der hedder færdig retter :) Men hvordan tæller den kategori med i de 8 kostråd?
12 år1. september 2012 kl. 17:02
Hej Vira,

Den tæller ikke med under nogen af dem. Det er blot for ikke at have "frugt", "grønt", "fisk" og "alt det andet".

Der kommer jo nye kostråd, og hvem ved hvilke kategorier der skal opdeles i engang :-)

Mvh Lone
12 år1. september 2012 kl. 17:23
Lone jeg vidste ikke at der kommer nye kostråd, hvornår er det?
12 år1. september 2012 kl. 17:38
De bliver revideret hvert 8. år og revideres indimellem hvis der kommer afgørende ny viden.

Der har i 2012 været arbejdet i både en evidens- og en formidlingsgruppe angående rådene.
Læs evt. om en del af arbejdet her: altomkost.dk
(det drøftes fx om man skal lave rådene som tekst eller grafik, hvordan formuleringer opfattes af befolkningen og selvfølgelig om der er videnskabeligt grundlag for helt at ændre noget af det - især råd nr. 3 og 5 drøftes, om der skal mængdeangivelser på rådene også fremover osv.)

Til forskel fra tidligere vil de sociale medier blive inddraget denne gang - det er både for at høre og afprøve specifikke formuleringer, men også for at folk bare skal blive opmærksomme på at der nu revideres i rådene :-)
bt.dk

Jeg glæder mig til at facebookgruppen bliver oprettet og mest af alt at høre folks mange forskellige input :-)

Mvh Lone
12 år1. september 2012 kl. 18:14
Tak lone
12 år1. september 2012 kl. 18:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...