Du kan også oprette en vare, som indeholder det antal kcal du ønsker pr. 100 gram.
Og så kan du selv vælge, om du vil lade 100g = 1 portion (så du indtaster 100 gram selvom du har spist 500 gram, fordi du har indtastet kcal for 500 gram på varen).
Den metode virker bedst, hvis du ved hvor mange gram protein, kulhydrat og fedt maden indeholder.
Indtast selv kalorier
Du læser en tråd i debat > madital.dkfedania
re: Indtast selv kalorier
12 år28. august 2012 kl. 13:03
Krestina (slettet)
Hvordan oprettte jeg sådan en vare? :)
12 år28. august 2012 kl. 13:42
fedania
Hvis du klikker på "Mine gemte ting" (disketten) så er der en undermenu som hedder "ny vare/tilskud" - der kan du oprette en ny vare
12 år28. august 2012 kl. 14:21
tynd74
hej
under daglig indtastning, skal du bare lade der være flueben , ved producentspecifikke vare.
så i boksen skriver du : manuelle
så kan du selv indtaste x antal kcal
lise
under daglig indtastning, skal du bare lade der være flueben , ved producentspecifikke vare.
så i boksen skriver du : manuelle
så kan du selv indtaste x antal kcal
lise
12 år28. august 2012 kl. 14:36
fedania
Flittiglise - den havde jeg skisme ikke selv fundet - smart!
Og man behøver ikke spekulere på fluebenet (som man først får frem, når man trykker på skruetrækkeren til venstre for indtastningsfeltet) - man kan faktisk bare søge på "manuelle" så kommer den frem uanset om man har flueben eller ej, både kcal og kj.
Det er skisme smart, tak for tippet! :)
Og man behøver ikke spekulere på fluebenet (som man først får frem, når man trykker på skruetrækkeren til venstre for indtastningsfeltet) - man kan faktisk bare søge på "manuelle" så kommer den frem uanset om man har flueben eller ej, både kcal og kj.
Det er skisme smart, tak for tippet! :)
12 år28. august 2012 kl. 14:59
Krestina (slettet)
Fantastisk... Tusinde tak skal i have.. Så kan jeg godt begynde at bage med god samvittighed :)
12 år28. august 2012 kl. 16:03
tynd74
det var da dejligt , at jeg kunne hjælpe ;-)
12 år28. august 2012 kl. 16:35
Jeg vil hører om det ikke er muligt selv at indtaste det anta kcal der er i et måltid? Jeg har nemlig fundet en masse gode opskrifter på kcal let mad men hvordan skal jeg taste det ind? Skal jeg virkelig ned og veje hver eneste ting jeg putter i opskriften for så at dividere det ud på potioner?