Vægt af en opskrift
Du læser en tråd i debat > madital.dkReten
re: Vægt af en opskrift
Når du har lavet og gemt en opskrift, finder du den i listen over opskrifter og trykker på i-ikonet ved siden af. Så kan du rette vægten. :)
12 år5. juli 2012 kl. 22:45
Lone
administrator
administrator
Hej fedania,
Du kan oprette en ny vare ligesom vand, der har 0 kalorier og ikke er oprettet i en varegruppe, som hører til væske. Den kunne fx hedde "Vand, fordampet"?
Lad høre om det er et forslag, som du finder anvendeligt :-)
Mvh Lone
Du kan oprette en ny vare ligesom vand, der har 0 kalorier og ikke er oprettet i en varegruppe, som hører til væske. Den kunne fx hedde "Vand, fordampet"?
Lad høre om det er et forslag, som du finder anvendeligt :-)
Mvh Lone
12 år5. juli 2012 kl. 23:13
fedania
Reten - når man bruger i'et, så retter den ingredienserne ned forholdsmæssigt. Min opskrift består fx af 357 g kylling og 42 g Hoi Sin Sauce - hvilket vejet 399 gram, men efter 20 minutter på panden er der kun 261 g tilbage.
Hvis jeg med i'et rettet vægten, består opskriften pludselig kun af 234 g kylling og 27 g Hoi Sin Sauce. Så den metode du'r desværre ikke.
Lone - god idé. Den bruger jeg! :)
Hvis jeg med i'et rettet vægten, består opskriften pludselig kun af 234 g kylling og 27 g Hoi Sin Sauce. Så den metode du'r desværre ikke.
Lone - god idé. Den bruger jeg! :)
12 år6. juli 2012 kl. 06:39
Reten
Ah, okay, jeg troede det fungerede på den ønskede måde (hvilket den også burde, efter min mening) :)
12 år6. juli 2012 kl. 11:09
Lone
administrator
administrator
Reten > denne måde virker fint, når der ikke er den store fordampning. Hvis der skal tages højde for dette, skal det ind i programmet som en ekstra funktion. Men mange har klaret sig fint med alternativer :)
Mvh Lone
Mvh Lone
12 år10. juli 2012 kl. 22:55
Lige nu snyder jeg ved at tilføje en negativ mængde vand (da det jo må være vand der er forduftet; det er i hvert fald ikke kalorier kan jeg godt regne ud), men så vil programmet ikke ud med, om det er en "fødevare" jeg bør spise meget eller lidt af (den farvede prik ud for opskriften er et spørgsmålstegn istedet for farverne man kan se på meget andet).