kan det passe?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

kan det passe?
Hej Lone.
kan det passe at jeg på trods af at spise mørk chokolade og andre usunde ting alligevel i følge beregningen, ikke tager det store på..? vil du ikke være sød at se på om udregningerne er rigtige, for synes det ser lidt for optimistisk ud :) tænker at jeg må ha taget mere på i gram end det der står ?
mvh dims
12 år17. maj 2012 kl. 09:05
re: kan det passe?
Hej dims,

Jeg har kigget på dine data for den 17. maj. Der ser ikke ud til at være noget i uorden. Du har spist godt 1400 kcal hvilket ikke er meget. Du har forbrændt omkring 2100, hvilket er helt almindeligt. Dvs. du kan spise 2100 kcal for at opretholde vægten. Hvis du spiser mindre vil du tabe dig.

Man kan både spise rigtig sundt og tage på (bare du spiser meget nok) ... og modsat rigtig usundt og tabe sig (bare du spiser lidt nok).

Det er netop derfor jeg har opstillet "de 8 kostråd" i programmet (smileyikon > de 8 kostråd). Her bliver vi (af Fødevarestyrelsen) vejledt i hvad det vil være godt at spise.

Vores vægt bestemmes af vores kalorieindtag - men vores sundhed bestemmes af alt det der ryger ned samtidig med kalorierne (bl.a. vitaminer, mineraler) og dette får vi netop fra sund kost. Der er lidt af det i usunde ting ... men der er ikke nok til at dække vores daglige behov, derfor skal vi spise mest af de sunde varer.

Jeg håber, at ovenstående gav lidt opklaring i dit spørgsmål. Nogle gange kan det være svært at svare, da jeg ikke ved, hvad I ved og tænker i forvejen, så jeg henviser altid til, at I skal spørge ind til mine svar, hvis der er noget uklart eller bare noget I ønsker uddybet :-)

Mvh Lone
12 år21. maj 2012 kl. 21:00
re: kan det passe?
tusind tak, det besvarede mit spørgsmål, så det kunne ikke være bedre :)
12 år22. maj 2012 kl. 08:35

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...