Kcal udreg. efter indtastet motion

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Kcal udreg. efter indtastet motion
Hello..
Jeg studsede idag over, at 1 times hård styrketræning ikke kunne dække den efterflg. proteinshake på 222 kcal, og så så under "detaljer motion", at så snart motion tiltøjes, ændres faktor-tallet af de øvrige, (her 23) timer til "baseline".
Dermed ment, ekskl. gennemsnitlig aktivitet.. Den bskrivende tekst fortæller det samme.
Træningen her tæller 459 kcal. men på bundlinien tilføjes kun 176 kcal.
What's ud with that? :-)
12 år10. april 2012 kl. 20:41
re: Kcal udreg. efter indtastet motion
Hej PlasticPal,

Programmet regner enten med de gennemsnitlige ugentlige timer fra profilen (så man ikke behøver indtaste motion hver dag) - eller der regnes med de timer, som du selv indtaster. At begge dele indgår på samme tid bliver noget værre rod, så derfor enten det ene eller det andet.
(og det afgøres alt efter om du har tastet 0 eller flere end 0 aktiviteter ind)

Faktortallet ændres, da de gennemsnitlige timer så ikke længere tæller med. (og faktortallet er bestemmende for kalorietallet)

At der kun tilføjes 176 kcal skyldes, at der for den 24. time allerede var indregnet noget motion. Lad os sige, at du ville gå en tur i stedet - det giver en bestemt faktor og et bestemt kalorietal. Det at du udskifter aktiviteten med noget andet giver dig så "kun" forskellen på aktiviteterne i bonus (for når du styrketræner - ja så valgte du jo gåtur fra i mit eks. og forbrænder dermed ikke gåturens kalorier, men styrketræningens i stedet)

Hvis du selv vil indtaste motion foreslår jeg, at du sletter de gennemsnitlige timer fra profilen - de benyttes kun, når du ikke indtaster motion, og kan godt give nogle misforståelser fra 0 indtastede aktiviteter til 1 indtastet aktivitet. Hvis du derimod ikke selv vil udspecificere motionen hver dag, så er gennemsnitstallene anvendelige.

Du er meget velkommen til at komme med uddybende spørgsmål.

Mvh Lone
12 år10. april 2012 kl. 21:28
re: Kcal udreg. efter indtastet motion
Hej Lone
Mange tak for det (som altid) hurtige svar. :-)
Jeg forstod de snitlige timer som en beskrivelse af dagens div. gøremål og havde dermed jursteret, til noget der lignede mit faktiske ligevægtsindtag.
Forstår der kan være en udfordring i at fratrække snitlig aktivitet fra målt aktivitet, men kan ikke se den skulle være større ved "BMR+job", end ved "BMR+job+snitlig aktivitet".
Men ingen.. Er også sikker på du har givet det mere tanke end jeg, så vil knytte.. ;-)
Jeg ændrer på min "aktivitet på arbejde" og får det til at passe.
Mange tak for forklaringen. :-)
/Anders
12 år10. april 2012 kl. 23:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...