Er det en fejl?
Du læser en tråd i debat > madital.dkAblanu
re: Er det en fejl?
Er det ikke bare 'sukkerarter', ikke tilsat? Det er jo 'bare' sukker fra ingredienserne, f.eks. fra frugt? :)
12 år11. marts 2012 kl. 11:58
Need2befit (slettet)
det er rigtig nok at det er sukkearter, men programmet tæller ikke sukkerarter som noget af de 10%
12 år11. marts 2012 kl. 12:01
Ablanu
Prøv at tjek den specifikke varer du tænker på under 'alle varer'? :)
12 år11. marts 2012 kl. 12:03
Need2befit (slettet)
Det' forstår jeg ikke helt :s
12 år11. marts 2012 kl. 12:07
Ablanu
Mine gemte ting (disketterne) -> Alle varer -> søg på navnet (ikke producenten) på varen.
Der kan du se de informationer som madital har om varen - også sukkerindholdet (under kulhydrat) :)
Der kan du se de informationer som madital har om varen - også sukkerindholdet (under kulhydrat) :)
12 år11. marts 2012 kl. 12:10
Need2befit (slettet)
Nårh, vidste ikke engang man godt kunne gøre det.
men i hvert fald så er det sukkerarter, men forstår ikke, hvorfor de kommer ind, som en del af de 10%, fordi alt andet som har sukkerarter, de gør ikke. Fx isis marmeladen - jeg prøvede ved isis isen og bolcherne... der kom det.
men i hvert fald så er det sukkerarter, men forstår ikke, hvorfor de kommer ind, som en del af de 10%, fordi alt andet som har sukkerarter, de gør ikke. Fx isis marmeladen - jeg prøvede ved isis isen og bolcherne... der kom det.
12 år11. marts 2012 kl. 12:40
Lone
administrator
administrator
Hej Toxbi,
Jeg går ud fra, at det er siden med "de 8 kostråd"? Her bliver sukkeret vurderet ud fra varekategori. Det skyldes, at der netop ikke er information på de fleste varer om netop dette, og derfor bliver der beregnet ud fra "tomme kalorier" som typisk er slik, kage, is osv.
Dvs. max 10% af energien må stamme fra varer med "tomme kalorier" - dvs. varer der ikke indeholder andet end kalorier (vi skal gerne have en masse vitaminer og mineraler, men det er netop meget sparsomt i varer, som kaldes "tomme kalorier").
Håber det giver dig svar på spørgsmålet - ellers ved du, at du blot spørger igen ;-)
Mvh Lone
Jeg går ud fra, at det er siden med "de 8 kostråd"? Her bliver sukkeret vurderet ud fra varekategori. Det skyldes, at der netop ikke er information på de fleste varer om netop dette, og derfor bliver der beregnet ud fra "tomme kalorier" som typisk er slik, kage, is osv.
Dvs. max 10% af energien må stamme fra varer med "tomme kalorier" - dvs. varer der ikke indeholder andet end kalorier (vi skal gerne have en masse vitaminer og mineraler, men det er netop meget sparsomt i varer, som kaldes "tomme kalorier").
Håber det giver dig svar på spørgsmålet - ellers ved du, at du blot spørger igen ;-)
Mvh Lone
12 år20. marts 2012 kl. 20:37
Need2befit (slettet)
Hvad så med marmeladen? Er det så ikke også tomme kalorier? Den bliver i hvert fald ikke registeret. (:
12 år20. marts 2012 kl. 21:27
Lone
administrator
administrator
Der er nogle varer, som ikke vil være korrekt registreret her i begyndelsen.
Når tiden kommer til det, vil jeg lave et nemmere "indberetningssystem" til hvis man oplever sådanne varer.
Mvh Lone
Når tiden kommer til det, vil jeg lave et nemmere "indberetningssystem" til hvis man oplever sådanne varer.
Mvh Lone
12 år3. maj 2012 kl. 19:43
Jeg ville lige tjekke hvad madital sagde om isis produkterne - og som jeg ved indeholder de ikke tilsat sukker... men hvorfor registrere madital, at der er sukker i de forskellige vare?