Er lidt forvirret

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Er lidt forvirret
og håber t nogen kan hjælpe.. Nu har jeg siddet nogle dage og "leget" med det her program og umiddelbart er indtrykket at det er "skide smart" (undskyld sproget) MEN der er lige nogle få funktioner jeg ikke rigtig forstår.
1: når jeg taster mad ind og klikker på smilyen kommer den nogen gange med et glad ansigt. Men taster jeg så noget ind senere, forsvinder den. Hvorfor?

Hvad nu hvis jeg har spist/drukket noget i løbet af en dag, som ikke findes på listen.. Hvad gør jeg så?
Og hvordan "bogfører" jeg et måltid som fx en sammekogt ret, der består af forskellige ting??

Ved godt jeg lyder lidt dum, men jeg håber nogen mere erfarne brugere har fundet fidusen.
12 år5. marts 2012 kl. 16:34
re: Er lidt forvirret
Hej Sanjus.

Hvis du nu har et glad ansigt under sukker eller energibalance, og du drikker en kop kaffe med eksempelvis 3 tsk sukker, vil det glade ansigt forsvinde, da du har spist for meget sukker i forhold til hvad programmet tillader. På den måde, er det faktisk muligt at miste sine glade ansigter.

Hvis du har spist eller drukket noget der ikke findes i programmet, har du mulighed for at taste varen ind under ny vare/tilskud, under det ikon der ligner en diskette. Det kræver selvfølgelig at du har de rette informationer om varen, såsom kalorier pr. 100 gram, kylhudrat, protein og fedt. Disse informationer står oftest på den pågældende vare, og på den måde har du mulighed for at tilføje den til programmet.. Hvis dette ikke er en mulighed for dig, må du finde en vare der ligner den du har spist.

Hvis du har fået sammenkogt ret, kan du tilføje den som din egen opskrift. Du skal igen gå ind under disketten, og trykke "ny opskrift". Der kan du indtaste alle de ting du har brugt i din sammenkogte ret og gemme opskriften i programmet, og inden du skal til at spise vejer du din portion og taster den ind som du også indtaster normal mad.

Håber det var svar nok :-)
12 år5. marts 2012 kl. 17:22
Det var MEGET svar nok.. Nu forstår jeg pludselig hvorfor jeg mister mine smilyer..

Så må jeg finde balancen mellem kost og motion for at få alle mine smilyer.. Glimrende motivation :-)

Tak fordi du tog dig tid til at svare ;0)
12 år5. marts 2012 kl. 18:10
Det var da så lidt :-)
12 år5. marts 2012 kl. 18:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...