#2 af Lone (administrator)
Forbrænding for dagen
Du læser en tråd i debat > madital.dkLone
administrator
administrator
re: Forbrænding for dagen
Hej MissAngel1985,
Jeg kan se, at du har indstillet dit aktivitetsniveau til 1,8. Det er højere end gennemsnittet.
For at finde dit rette aktivitetsniveau kan du gøre følgende:
1) slet dine moderate/hårde timer i profilen
2) indtast alle 24 timer i et par dage (uden motion)
3) det gennemsnitlige aktivitetsniveau for disse dage indstilles i din profil
4) indtast kun din motion fremover (altså ikke alle 24 timer)
eller ...
2) indtast alle 24 timer i et par dage (inkl. motion)
4) indtast IKKE din motion fremover, da den indgår i det gennemsnitlige tal
På denne måde kan du mere præcist finde frem til din gennemsnitlige aktivitetsfaktor, for det er lidt svært at bedømme ud fra et enkelt tal (1,5 - 1,6 - 1,7 osv).
Mvh Lone
Jeg kan se, at du har indstillet dit aktivitetsniveau til 1,8. Det er højere end gennemsnittet.
For at finde dit rette aktivitetsniveau kan du gøre følgende:
2) indtast alle 24 timer i et par dage (uden motion)
4) indtast kun din motion fremover (altså ikke alle 24 timer)
eller ...
2) indtast alle 24 timer i et par dage (inkl. motion)
4) indtast IKKE din motion fremover, da den indgår i det gennemsnitlige tal
På denne måde kan du mere præcist finde frem til din gennemsnitlige aktivitetsfaktor, for det er lidt svært at bedømme ud fra et enkelt tal (1,5 - 1,6 - 1,7 osv).
Mvh Lone
12 år1. marts 2012 kl. 15:41
MissAngel1985 (slettet)
Hej Lone
Tusind tusind tak for svar. Jeg vil så gerne forstå det rigtigt og synes stadig jeg har problemer med det :(
jeg har slettet de moderate/hårde timer, men min forbrænding står stadig til 2718kcal for dagen. Hvorfor retter den det ikke til?
Mht mit aktivitetsniveau står jeg op næsten hele tiden på mit arbejde så 1,8 er vel rimeligt?
Beklager mine spørgsmål, men vil så gerne gøre det hele korrekt....
Tusind tusind tak for svar. Jeg vil så gerne forstå det rigtigt og synes stadig jeg har problemer med det :(
jeg har slettet de moderate/hårde timer, men min forbrænding står stadig til 2718kcal for dagen. Hvorfor retter den det ikke til?
Mht mit aktivitetsniveau står jeg op næsten hele tiden på mit arbejde så 1,8 er vel rimeligt?
Beklager mine spørgsmål, men vil så gerne gøre det hele korrekt....
12 år1. marts 2012 kl. 20:02
Lone
administrator
administrator
Det var så lidt, og du skal ikke beklage - men blot spørge, når du er i tvivl :-)
Mht. en faktor 1,8 har jeg svært ved at bedømme om er lidt eller for meget i forhold til dit reelle aktivitetsniveau. Jeg kan kun anbefale dig at indtaste for nogle dage og tage gennemsnittet der. Jo mindre dine dage ligner hinanden jo flere skal der indtastes for at det bliver præcist. Men vores dage minder jo typisk om hinanden, så du kan nok nøjes med et par stykker. Det er op til dig at vurdere :-)
Mvh Lone
Mht. en faktor 1,8 har jeg svært ved at bedømme om er lidt eller for meget i forhold til dit reelle aktivitetsniveau. Jeg kan kun anbefale dig at indtaste for nogle dage og tage gennemsnittet der. Jo mindre dine dage ligner hinanden jo flere skal der indtastes for at det bliver præcist. Men vores dage minder jo typisk om hinanden, så du kan nok nøjes med et par stykker. Det er op til dig at vurdere :-)
Mvh Lone
12 år1. marts 2012 kl. 21:40
MissAngel1985 (slettet)
Tak :)
Jeg prøver mig frem....
Jeg prøver mig frem....
12 år1. marts 2012 kl. 22:09
Der står jeg har forbrændt 2294 kcal idag for de 18 timer men det passer da overhovedet ik?? Er der nogle der kan hjælpe mig med en forklaring? :(