Motion, fri træning
Du læser en tråd i debat > madital.dkAblanu
re: Motion, fri træning
Du kan jo bare finde noget på listen der har den aktivitetsfaktor, du mener, det du laver er :)
12 år6. februar 2012 kl. 22:27
bikealot (slettet)
Jep! Men det var nu skønnere hvis der stod det jeg vitterlig havde lavet :-)
... og hvis Lone nemt kan fikse det, såe... :)
... og hvis Lone nemt kan fikse det, såe... :)
12 år6. februar 2012 kl. 23:11
loseandwin (slettet)
Hvis Lone nu ikke kan, hvad så med at først indtaste din aktivitet som det du sammenligner det med. F.eks. indtaste powerhoop som en rolig gåtur, og så se på oversigten hvor mange kcal. du har forbrændt?
Så slette aktiviteten, og taste kcal. ind under "fri træning"?
Så slette aktiviteten, og taste kcal. ind under "fri træning"?
12 år8. februar 2012 kl. 10:54
Solpigen (slettet)
Kunde være rart :D
12 år9. april 2012 kl. 12:39
Ablanu
Lone kan ikke 'fikse det', da det ikke er hende selv der har bestemt tallene.. Hun har det fra andet sted, du kan tjekke kilderne :)
Derfor vil hun heller ikke uden videre tilføje nye aktiviteter selv, så du/I må gøre som millekj foreslår, hvis I vil have aktiviteten til at stå :)
Derfor vil hun heller ikke uden videre tilføje nye aktiviteter selv, så du/I må gøre som millekj foreslår, hvis I vil have aktiviteten til at stå :)
12 år9. april 2012 kl. 14:55
Lone
administrator
administrator
Ablanu har ret angående, at jeg ikke selv kan indtaste nye aktiviteter, da jeg ikke kender deres intensitetsniveau.
Mvh Lone
Mvh Lone
12 år3. maj 2012 kl. 20:37
Jeg tænkte på, om det ikke var muligt at man kunne vælge en intensitet på sin nye aktivitet. Der er mange som efterlyser Powerhoop (hulahop), zumba + div. andre nye dansediller, crossfit, crosstrainer (maskinen) mm. på den ellers ret omfattende motionsliste, - og ofte kan det måske være lettere at sammenligne med en anden aktivitet, og så "sjusse" sig frem til en aktivitetsfaktor.
Når jeg f.eks. selv bruger powerhoop, så kan jeg ud fra puls, åndedræt mm. sige, "nå, jamen det her svarer bare til når jeg går en rolig tur" dvs. aktivitetsfaktor 3,3. Eller hvis jeg giver den gas til Gymfit (en lidt mildere udgave af Crossfit), så svarer det eksempelvis til faktor 10. Derved kan jeg, - ved at vælge tid og aktivitetsfaktor, få programmet til at beregne kalorieforbruget...