NYT: enheder - flere muligheder

Du læser en tråd i debat > madital.dk

NYT: enheder - flere muligheder
Kære alle,

Så fik jeg endelig enhedshåndteringen lavet i en sådan grad, at den nu er anvendelig.

Det betyder, at du kan:
1) oprette en favoritenhed pr. vare
2) oprette/rette/slette nye enheder
3) offentliggøre dine enheder til gavn for de andre brugere

ad 1) dvs. spiser du 30g havregryn hver dag, så vælg "gram" og skriv "30" og klik på på hjerteikonet. Næste gang du finder samme havregryn, vil dette være forudindtastet/stå øverst.

ad 2) bemærk at der nu er sat en redigeringsfunktion på, som muligvis ændrer en lille smule i din indtastning. "1 ds." bliver fx nu til "1 dåse" og "2stk" bliver til "2 stk". Dette for at få en ensartethed, nu hvor enhederne kan offentliggøres - og samtidig at I ikke "skal vide" hvordan man skal skrive det. I skriver blot og så retter programmet til :-)

Oplysning: dine egne enheder + godkendte enheder vises altid øverst i feltet. Herunder vises evt. offentliggjorte enheder fra andre brugere.

Farverne indikerer følgende:
Rød: favoritenhed
Grøn: dine egne enheder eller godkendte enheder af Madital.dk
Sort: offentliggjorte enheder som endnu ikke er godkendte

Angående de offentliggjorte enheder: I kan slette disse, men tænk over, om de er anvendelige for andre, inden I selv vælger at slette.
Er det fordi I ikke ønsker at se dem, finder vi en anden løsning på dette i stedet for at alle skal blive påvirket af jeres sletning :-)

Hvis en offentliggjort vare slettes, bevares den hos personen som oprettede den i første omgang, så man skal ikke være bange for at offentliggøre sine egne enheder. Dem beholder I uanset hvad andre synes om oprettelsen :-)
Godkendte varer kan I ikke slette - men I kan give besked, hvis der er fejl i disse enheder. Så vil jeg tage mig af disse.

Jeg er spændt på, hvad I synes, for der er jo en del ændringer og ting, der lige skal forstås i den nye enhedshåndtering. Jeg håber dog, at jeg har gjort teksterne så sigende, at det er umiddelbart forståeligt.

Der vil helt sikkert opstå fejl og mangler i enhedshåndteringen her i starten, da jeg har pillet en del i både databasestruktur og koden i denne opdatering. Det må I endelig melde ind, så jeg kan få det bragt i orden.

NB: jeg har problemer med æ,ø og å tegnene, som ikke bliver gemt korrekt i enhedsbeskrivelserne. Når jeg finder denne fejl bliver den rettet :-)

God fornøjelse :-)
Mvh Lone
12 år27. januar 2012 kl. 02:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...