#2 af Lone (administrator)
"Detaljer mad" og "oversigt" ikke samme værdier?
Du læser en tråd i debat > madital.dkLone
administrator
administrator
re: "Detaljer mad" og "oversigt" ikke samme værdier?
Hej Peter,
Det skyldes, at "detalje-siden" viser kulhydrat og kostfiber separat.
Kostfiber er også kulhydrat, derfor bliver det talt sammen på oversigten og er med i energiprocenten.
Så hvis du lægger kostfiber og kulhydrat sammen på detalje-siden, giver det det samme som det samlede kulhydrat-tal på oversigten.
Jeg håber svaret gav opklaring, ellers spørger du blot igen.
Mvh Lone
Det skyldes, at "detalje-siden" viser kulhydrat og kostfiber separat.
Kostfiber er også kulhydrat, derfor bliver det talt sammen på oversigten og er med i energiprocenten.
Så hvis du lægger kostfiber og kulhydrat sammen på detalje-siden, giver det det samme som det samlede kulhydrat-tal på oversigten.
Jeg håber svaret gav opklaring, ellers spørger du blot igen.
Mvh Lone
12 år26. januar 2012 kl. 11:34
Lone
administrator
administrator
Jeg må hellere lave en linje til, som slår kulhydrat og kostfibre sammen på detalje-siden. Når man herved ser det samme tal på oversigten og detalje-siden vil det lede til forståelsen af, at det er kulhydrat og kostfibre samlet.
Spørgsmålet er nemlig stillet før, og tallene skulle gerne være intuitivt forståelige uden dermed at skulle kræve den store forklaring. De fleste spørger nemlig ikke, så det er rigtig godt, når nogle af jer gør!
Så der er tilføjet en "opklarende" linje inden længe ;-)
Mvh Lone
Spørgsmålet er nemlig stillet før, og tallene skulle gerne være intuitivt forståelige uden dermed at skulle kræve den store forklaring. De fleste spørger nemlig ikke, så det er rigtig godt, når nogle af jer gør!
Så der er tilføjet en "opklarende" linje inden længe ;-)
Mvh Lone
12 år26. januar 2012 kl. 11:39
Lone
administrator
administrator
Så er den der :-)
12 år26. januar 2012 kl. 12:23
Peter G dk (slettet)
Helt perfekt.
Du er en stjerne. Og nu har jeg det bedre, for kostfibre er "gratis" i min low carb diæt, så nu ved jeg, at jeg ligger på den rigtige side af spærregrænsen :).
Du er en stjerne. Og nu har jeg det bedre, for kostfibre er "gratis" i min low carb diæt, så nu ved jeg, at jeg ligger på den rigtige side af spærregrænsen :).
12 år26. januar 2012 kl. 13:23
Peter G dk (slettet)
Det ekstra felt står kun under energifordelingsfanen. Under gram fremgår det samlede stadig ikke. Nu ved jeg jo at jeg skal lægge dem sammen, men for andres skyld?
12 år26. januar 2012 kl. 17:23
Lone
administrator
administrator
Ja, jeg overvejede det godt nok for gram samtidig, men valgte at blive ved energiprocenterne, da det er dem, som står i oversigten og relaterer sig direkte til tallene.
Men det er nok mest rigtigt at rette det for gram også - tak for kommentaren :-)
Mvh Lone
Men det er nok mest rigtigt at rette det for gram også - tak for kommentaren :-)
Mvh Lone
12 år27. januar 2012 kl. 01:54
Lone
administrator
administrator
Findes nu både for gram og energiprocenter ;-)
12 år28. januar 2012 kl. 21:01
gtfh (slettet)
Funktionen med at hakke af for måltider så de står samlet er forsvundet (har virket før) både ved energi og gramvisning.
12 år1. februar 2012 kl. 13:23
Lone
administrator
administrator
Det virker fint her. Du skal blot sortere på måltid, så vises sum-funktionen automatisk. Intet specielt hak-af-funktion til denne.
Mvh Lone
Mvh Lone
12 år1. februar 2012 kl. 13:33
Jeg kører en low carb diæt, hvor jeg skal indtage under 30 gram kulhydrat om dagen. Når jeg taster min mad ind figurerer det et tal på oversigtssiden, med antallet af kylhydrater, men når jeg så går ind på "oversigt mad" for at se hvor de forskellige kulhydrater kommer fra, er totalen af gram kulhydrat altid lavere på "detaljer mad" delen end de er i oversigten, hvilket gør det svært at være sikker på hvor meget mere jeg kan spise.
Er der en måde man kan lave det om på?