#2 af Benni (slettet)
bare et par småting : Smileys, og måltider
Du læser en tråd i debat > madital.dkBenni (slettet)
re: bare et par småting : Smileys, og måltider
1. Ja eller man kunne bruge skraverende/delvis farvende smileys fra når man havde tastet noget ud fra noget % af anbefalet.
2. Forstod det ikke lige helt, men du er klar over du kan markere flere varer og ændre dem til korrekte måltid på én gang ?
2. Forstod det ikke lige helt, men du er klar over du kan markere flere varer og ændre dem til korrekte måltid på én gang ?
12 år21. januar 2012 kl. 21:31
dygtig
tak Benni - så er pkt 2 ude af verdenen - det havde jeg ikke opdaget ;O)
12 år22. januar 2012 kl. 10:59
Lone
administrator
administrator
Angående "delvist opnåede smil".
Det er et tilbagevendende ønske, og jeg kan godt forstå det fra jeres side.
Mit svar er dog, at programmet sætter jeres indtastninger op imod fastsatte værdier/anbefalinger fra både Nordiske Næringsstofanbefalinger (som ernæringsoplysningen i Danmark bygger på) samt De 8 kostråd. Her findes typisk kun én værdi for hvert punkt, som man skal opnå. HVIS programmet skulle vise "delvist opnåede smileys", så skulle jeg selv ind og sætte nogle værdier for, hvad grænsen er for delvist opnået. Det har jeg ikke baggrund for, så det vil jeg ikke :-)
Samtidig har der tidligere været et forslag på, at man kunne lave en procentvis indikator for, hvor tæt man er. Her tænker jeg at intet opnået skulle være "ren rød" og anbefaling opnået skulle være "ren grøn". Herimellem kunne så være nogle farver "henimod grøn".
Det vil jeg gerne lave på et tidspunkt. Pt. har jeg nogle andre ting som jeg prioriterer højere, som at enhederne skal håndteres bedre, hele indtastningssiden skal være bedre, forummet skal udskiftes og så skal vi have debatteret hele den kommende gratis/betalingsdel på siden.
Mvh Lone
Det er et tilbagevendende ønske, og jeg kan godt forstå det fra jeres side.
Mit svar er dog, at programmet sætter jeres indtastninger op imod fastsatte værdier/anbefalinger fra både Nordiske Næringsstofanbefalinger (som ernæringsoplysningen i Danmark bygger på) samt De 8 kostråd. Her findes typisk kun én værdi for hvert punkt, som man skal opnå. HVIS programmet skulle vise "delvist opnåede smileys", så skulle jeg selv ind og sætte nogle værdier for, hvad grænsen er for delvist opnået. Det har jeg ikke baggrund for, så det vil jeg ikke :-)
Samtidig har der tidligere været et forslag på, at man kunne lave en procentvis indikator for, hvor tæt man er. Her tænker jeg at intet opnået skulle være "ren rød" og anbefaling opnået skulle være "ren grøn". Herimellem kunne så være nogle farver "henimod grøn".
Det vil jeg gerne lave på et tidspunkt. Pt. har jeg nogle andre ting som jeg prioriterer højere, som at enhederne skal håndteres bedre, hele indtastningssiden skal være bedre, forummet skal udskiftes og så skal vi have debatteret hele den kommende gratis/betalingsdel på siden.
Mvh Lone
12 år23. januar 2012 kl. 12:53
SlankMaria (slettet)
Hej Lone,
Bliver denne side en betalingsside?
Mvh Maria
Bliver denne side en betalingsside?
Mvh Maria
12 år25. januar 2012 kl. 19:33
Ablanu
Kan det ikke bare være halvvejs? Ikke at der er noget officielt på det, men det er der vel sjældent ved sådan noget? Det er bare så det bliver lidt mindre trist (især først på dagen)..
Og Maria, ja, det lyder sådan.. Eller i hvert fald dele af den, nogle funktioner..
Og Maria, ja, det lyder sådan.. Eller i hvert fald dele af den, nogle funktioner..
12 år25. januar 2012 kl. 20:01
Lone
administrator
administrator
SlankMaria > ja, det bliver sådan at man både kan benytte en gratis-udgave, og så få flere funktioner i en betalingsudgave. Jeg lægger inden længe op til debat på dette område.
Ablanu > det kunne man måske godt, jeg vil dog stadig gerne have nogle fagfolk ind over. Man kunne også tage udgangspunkt i hvor meget befolkningen generelt lever op til de enkelte råd (ud fra de landsdækkende kostundersøgelser), og give en eller anden personlig indikation derudfra.
Mvh Lone
Ablanu > det kunne man måske godt, jeg vil dog stadig gerne have nogle fagfolk ind over. Man kunne også tage udgangspunkt i hvor meget befolkningen generelt lever op til de enkelte råd (ud fra de landsdækkende kostundersøgelser), og give en eller anden personlig indikation derudfra.
Mvh Lone
12 år26. januar 2012 kl. 10:38
Ablanu
Lone: Hvornår det dukker op, gør for mig ikke det store, det ville bare være rart med en knap så trist smiley ;)
12 år26. januar 2012 kl. 11:08
Fluffy82
Jeg kan godt li' ideen om den procentvise indikator, især hvis det bliver med en glidende overgang over hele spektret som du nævner.
12 år26. januar 2012 kl. 12:22
2 små ting:
1, Smileyerne i oversigtig.. kan det mon lade sig gøre at de får tilsagende smil - efterhånden som dagen går og man nærmer sig målet? det er lidt trist når smileyen er grå og trist, når man kun når 590 g grønt - den ku godt se LIDT venlig ud ;O)
2. Jeg taster jævnligt min mad ind et stykke tid efter at det er spist, og så passer måltidsnavnet ikke altid. Og sommetider får jeg det ikke rettet inden jeg trykker enter. Når jeg så vil rette det, går det fint med den første linie, men de næste, skal jeg først rette til vælg måltid, for derefter at rette til det rigtige måltid...
Det er småting og pynt - det ved jeg, men hvis det er muligt ;O)
mvh
ALice