Studerende

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Studerende
Hej
Der er nogle ting jeg undrer mig lidt over;

Når jeg sætter aktivitet på arbejde til at være stillesiddende som f.eks. studerende, så er det en faktor 1,3
Men når så man tilføjer under motion "Sidde, læse, studere, generel, inklusiv læse eller/og skrive", så er det en faktor 1,8

Burde det ikke være det samme? :) Eftersom man sjovt nok studerer når man er studerende hehe
12 år12. januar 2012 kl. 13:04
re: Studerende
Hej mlodahl,

Godt du spørger, hver kommer forklaringen.

Tallet fra aktivitetsprofilen gælder for en hel dag. Dvs. der er taget højde for at man er studerende - men også yderligere (gennemsnitlige) aktiviteter fordelt over dagen. Fx de mange timers nattesøvn er her med til at gøre tallet mindre.

Når du indtaster "Sidde, læse osv" selv er tallet her større, fordi det kun er denne enkelte aktivitet og noget man kun vil indtaste i et bestemt tidsrum. Der er altså her kun tale om at "Sidde, læse osv" og ikke alle mulige andre aktiviteter.

Jeg uddyber gerne, hvis du stiller yderligere spørgsmål.

Mvh Lone
12 år12. januar 2012 kl. 13:57
Så er det bare lidt tricky hvorvidt man skal tilføje den aktivitet udover den faktor 1,3
For et eller andet sted må den have iberegnet x antal timer man har studeret, eller hvad?

Hvis vi nu antager jeg læser 8timer om dagen; Hvordan bør jeg så taste det ind i systemet? Kun benytte aktivitetsprofil, eller tilføje det som yderligere aktiviteter?
12 år12. januar 2012 kl. 21:18
Tallet 1,3 skal du ikke taste mere ind til.

Men da tallet bare er et meget generelt gennemsnit, kan du jo prøve at indtaste alle døgnets 24 timer (sove, spise, cykle ... hvad end der skal med) over nogle dage. Se hvilket tal du får her.

Hvis du ikke ønsker at indtaste motion hver dag, sætter du blot aktivitetsprofilen til dette tal i stedet for at indtaste noget motion selv. Hvis du så en dag gør noget som du ikke plejer - lad os sige at man tager en times badminton, så skal du blot lige tilføje det. Men kun hvis det er direkte motion.

Blot spørg igen, til du er helt med på motionsdelen.

Mvh Lone
12 år12. januar 2012 kl. 23:21
Jeg har faktisk lige et spørgsmål om motion:
Jeg har tastet min aktivitet (1,4), og så indtastet at jeg dyrker 2 timers let motion og 3 timers høj intensitets træning. Så skal jeg ikke indtaste mere vel? Altså de dage hvor jeg dyrker motion med høj intensitet (2 x 1,5 timer).
12 år13. januar 2012 kl. 09:30
Hej Sarababen,

Det er rigtigt - du behøver ikke indtaste mere.

Det er således at de moderate/hårde timer som I indtaster som generelt i profilen fordeles ud på de enkelte dage.

HVIS du nu går ind og indtaster noget overhovedet for den enkelte dag, vil det overskrive de timer, som du har sat i profilen. Men kun for denne ene dag, hvor du har indtastet mere. Der hvor du slet ikke har indtastet noget vil systemet beregne et gennemsnit ud fra timerne i profilen.

Dette er en nylig ændring fra tidligere, hvor systemet både talte profiltimerne og dagtimerne, og på den måde kunne det ske, at man tastede dobbelt. Så hvis der er gamle læsere, der følger med her, skal man lige være opmærksom på denne forskel.

Mvh Lone
12 år13. januar 2012 kl. 10:38
Super! Mange tak. :)
12 år13. januar 2012 kl. 10:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...