#2 af Benni (slettet)
Enheder for opskrifter
Du læser en tråd i debat > madital.dkBenni (slettet)
re: Enheder for opskrifter
Hej PP,
jeg brugte den så sent som igår, der virkede den fint.
Fandt den under diskette/gem ikonet, varer/opskrifter og her valgte at lave en ny opskrift. Der kan man ude til venstre tilføje varerne. Selve beskrivelsen ved jeg ikke hvad der bruges til men kopierede jeg også ind.
jeg brugte den så sent som igår, der virkede den fint.
Fandt den under diskette/gem ikonet, varer/opskrifter og her valgte at lave en ny opskrift. Der kan man ude til venstre tilføje varerne. Selve beskrivelsen ved jeg ikke hvad der bruges til men kopierede jeg også ind.
13 år8. januar 2012 kl. 18:49
Anders A
Hej Benni, tak for svaret. :-)
Har styr på hvordan jeg strikker opskrifterne, dog..
Hvad jeg mente med enheder var: stor,lille,portion etc., der så er synonym med x gram.
Jeg bruger det ofte, da jeg ikke "gider" veje eks. en skål morgenmad, mere end én gang.
Har styr på hvordan jeg strikker opskrifterne, dog..
Hvad jeg mente med enheder var: stor,lille,portion etc., der så er synonym med x gram.
Jeg bruger det ofte, da jeg ikke "gider" veje eks. en skål morgenmad, mere end én gang.
13 år8. januar 2012 kl. 19:19
Benni (slettet)
Ah ja,
det problem havde jeg også, da jeg kun kan udfylde gram ja, så måtte tilbage til opskriften og se hvor mange gram der var i opskriften da jeg ikke kunne dy mig og spiste det hele :=)
For det lige er nemt at udregne kunne man vel lave det som 1/4 portion, ½ osv, ville virke fint for mig i hvert fald.
det problem havde jeg også, da jeg kun kan udfylde gram ja, så måtte tilbage til opskriften og se hvor mange gram der var i opskriften da jeg ikke kunne dy mig og spiste det hele :=)
For det lige er nemt at udregne kunne man vel lave det som 1/4 portion, ½ osv, ville virke fint for mig i hvert fald.
13 år8. januar 2012 kl. 20:03
bikealot (slettet)
Indtil det bliver ændret (hvad jeg går ud fra det gør), så kan I gå ind på den "gamle" side og lave enheder.
13 år8. januar 2012 kl. 20:12
Lone
administrator
administrator
Jep, jeg har ventet lidt med denne, fordi det skal udvides i forhold til den gamle, og det har jeg ikke fået lavet endnu.
Man vil både kunne indtaste og slette enheder i fremtiden. Både for varer og opskrifter.
Mvh Lone
Man vil både kunne indtaste og slette enheder i fremtiden. Både for varer og opskrifter.
Mvh Lone
13 år8. januar 2012 kl. 23:27
Anders A
Smukt.
Tænkte det nok måtte være i støbeskeen, men hvis ikke skulle én jo give lyd.
Så vel vidende alt bliver godt, er jeg glad igen. :P
TNX
Tænkte det nok måtte være i støbeskeen, men hvis ikke skulle én jo give lyd.
Så vel vidende alt bliver godt, er jeg glad igen. :P
TNX
13 år9. januar 2012 kl. 00:39
Via den gamle indtastningsside blev(bliver) man præsenteret for valget, at tilføje en enhed. Jeg så da ingen mulighed for at redigere samme, men var så bare forsigtig, ikke at lave fejl. :-)
Nu derimod, synes jeg muligheden, helt er væk?
jeg finder tekstboksen "Vægtbeskrivelse for opskriften:", men den lader ikke til at være andet, end et notefelt?