"Datobjælken"

Du læser en tråd i debat > madital.dk

"Datobjælken"
Hej Lone

Vedr. den nye datovisning, hvor indstillingen nu er ens for alle sider, - så er der en enkelt ting som jeg ikke synes er så smart. Ved det daglige indtag/motion/energifordeling, vil de fleste vel kigge på den aktuelle dags forbrug... Men når det gælder div. grafer, så er der ikke så meget fidus ved at kigge på en graf for én dag...

Jeg ved ikke om det overhovedet er muligt at lave det således, at f.eks. alle grafer (og i det hele taget alle de steder hvor det er interessant at se en udvikling) kan have den samme indstilling, mens det man oftest ser på daglig basis har en anden??

Hov, ... der var forresten to ting :-) ... Jeg savner også muligheden for at vælge "i forgårs".

Go' weekend.
Susanne
13 år7. januar 2012 kl. 10:26
re: "Datobjælken"
Der er forresten en ting jeg lige har opdaget, som er super godt :-)
(Har ikke noget med datovisningen at gøre, men der er tråde nok at finde rundt i i forvejen...)
Det er rigtig smart at programmet nu gør opmærksom på hvis ens mål konflikter med det basale daglige energiindtag :-)
13 år7. januar 2012 kl. 10:38
Det ville være herligt, hvis det kan gøres på den måde.
Så slipper man for at skulle skifte hele tiden.
13 år7. januar 2012 kl. 10:50
Hmm den er smart ja, men nok rigtigt at det ikke giver lige god mening for mad og for graferne.

Sparker også lige et mindre sideskift ind, efter jeg satte den til en uge skriver den 'Din krops basale energibehov er 2.277 kcal, men ifølge dit ' altså at jeg ligger for lavt. Det kan da ikke passe jeg virkelig min. bør indtage 2277 kcal... så bliver jeg da aldrig færdig :p ??
13 år7. januar 2012 kl. 11:11
Bikealot > jo, jeg overvejede det også og tænkte nok, at I ville komme med en kommentar - og det kom også prompte :D Det er godt! :-)

Jeg ændrer det og tilføjer i forgårs til smileydatovisningen.

Jep, konflikt-teksten er også ny :-) Er den fuldt forståelig? Eller er der noget af den, der er bare en lille smule uklart?

Teksten er som følger - blot eks.:
OBS: Dit mål konflikter med dit basale energibehov.

Din krops basale energibehov er 1.381 kcal, men ifølge dit nuværende energiforbrug skal du spise mindre end 1.225 kcal for at nå dit mål.

Ovenstående konflikter, fordi du ikke kan gøre begge disse ting på én gang. Du kan gøre følgende:
1) Forbrænde mindst 156 kcal mere hver dag.
2) Ændre dit mål, så det går knapt så hurtigt.

Benni > dit basalbehov skulle gerne være det samme om du ser det for én dag eller en periode. Er det ikke det?

Over et større vægttab vil der være en forskel i basalbehov på -100 kcal pr. 10 kg vægttab. Basalbehovet er mest afhængigt af din vægt. Herudover også alder, køn og højde, men de må siges at være ret konstante ;-) Ellers er man temmelig vedholdende med Madital, hvis alderen skulle have speciel indflydelse - den har nemlig en indflydelse med kun -5 kcal pr. år ældre ;-)

Et højt basalbehov giver den fordel, at du forbrænder endnu mere energi end med et mindre basalbehov - og der er en endnu bedre forbrændt energi at vinde igennem motion :-) Vægttab er klart nemmest at opnå ved samtidig at øge aktivitetsniveauet - det er her man kan justere mest på sin energibalance.

Mvh Lone
13 år7. januar 2012 kl. 12:38
Ok, så det giver så en difference på 600 kcal ca. for mig pga de alt for mange koli, det giver mere mening. Ikke at jeg har noget imod at være på siden, men er ikke lige min plan at skulle bruge 10 år her i daglig kamp - synes det er uoverskeuligt nok lige nu :=)
13 år7. januar 2012 kl. 13:00
Hej Lone
tihi - så har da mit basalbehov efterhånden ændret sig 30 kcal ;o) !!
Mig hænger madital vist på indtil jeg bliver så gammel og senil at jeg ikke mere kan gå til tasterne!

Det med at komme ned til - eller lidt under - BMI 25 - den klarer jeg sikkert fint... har jo gjort det før!
Men BAGEFTER kommer den rigtig store udfordringen : at holde vægten!
Madital er til en kæmpe hjælp i begge faser!

Tak Lone for at du orker blive ved!

taknemmelig hilsen fra
Solakka
13 år7. januar 2012 kl. 13:04
Ved ikke om jeg har forstået eller misforstået indlægget ;-)

Men jeg syntes det er super irriterende at hvis jeg ændrer datoen til i morgen og indtaster noget mad og så går ind på "mine smiley" og "oversigt" så ændres datoen tilbage til i dag?

Jeg kan altså ikke gennemskue om det også er det i andre mener der er irriterende, eller det er omvendt, sorry *G*
13 år7. januar 2012 kl. 15:40
nej vi talte nu om at vi under graferne nok hellere vil have dato til at vise for en uge, og under mad for d.d. som standard
13 år7. januar 2012 kl. 15:41
Vira, du er ikke ene om at være irreteret over det. Når man skifter dato, burde det være det hele.
Man kunne nemt glemme at skifte tilbage til dags dato.
13 år7. januar 2012 kl. 16:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...