Ny graf
Du læser en tråd i debat > madital.dkAblanu
re: Ny graf
Den hedder grambalance ved mig ;)
Men den er herlig! Det ser rigtig rart ud ;)
Men den er herlig! Det ser rigtig rart ud ;)
13 år4. januar 2012 kl. 17:24
Lone
administrator
administrator
Ups, sorry, det hedder den også her ;-)
Jeg overvejede at kalde den vægtbalance, men endte med grambalance.
Ordet "vægt" henviser altid til "kilo" ... men det gør den ikke i dette tilfælde, da man ikke taber sig et kilo om dagen .... heldigvis ;-)
Ordet "grambalance" viser mere at grafen netop skal vise gram - og ikke kilo.
Jeg havde åbenbart mit første navn i hovedet, da jeg skrev indlægget. Derfor ordforvirringen :-/
Mvh Lone
Jeg overvejede at kalde den vægtbalance, men endte med grambalance.
Ordet "vægt" henviser altid til "kilo" ... men det gør den ikke i dette tilfælde, da man ikke taber sig et kilo om dagen .... heldigvis ;-)
Ordet "grambalance" viser mere at grafen netop skal vise gram - og ikke kilo.
Jeg havde åbenbart mit første navn i hovedet, da jeg skrev indlægget. Derfor ordforvirringen :-/
Mvh Lone
13 år4. januar 2012 kl. 17:53
Anders A
Sweet :-)
Ved så ikke om jeg er født modsat, men synes bestemt "vægtbalance" er en bedre benævnelse.
"Vægt" associerer jeg i denne sammenhæng med "kropsvægt".
"Gram" får mig til at tænke madvægt.
Desuden er benævnelser i grafvinduet: "vægt"-underskud.
Dette er bestemt ikke ment som negativ kritik, ..men pip alligevel. :-P
Ved så ikke om jeg er født modsat, men synes bestemt "vægtbalance" er en bedre benævnelse.
"Vægt" associerer jeg i denne sammenhæng med "kropsvægt".
"Gram" får mig til at tænke madvægt.
Desuden er benævnelser i grafvinduet: "vægt"-underskud.
Dette er bestemt ikke ment som negativ kritik, ..men pip alligevel. :-P
13 år4. januar 2012 kl. 18:17
Lone
administrator
administrator
Ja, jeg valgte, at skrive vægtunderskud og vægtoverskud inde på grafen, da det jo er vægten det handler om. Hm... det ved jeg ikke lige?
Jeg er blot påpasselig med at det programmet ikke på nogen måde skal udsende et signal om, at man skal tabe sig en masse. Spiseforstyrrede vil gerne benytte programmet, da det netop handler om kontrol, så dette har jeg øje for - i både ordbeskrivelser og talvisninger.
Jeg kan selvfølgelig skrive en beskrivende tekst, der siger, at grafen pr. dag skal ligge på 70-140 g/dag for at overholde det anbefalede vægttab på ½-1 kg om ugen.
Det gør jeg.
Mvh Lone
Jeg er blot påpasselig med at det programmet ikke på nogen måde skal udsende et signal om, at man skal tabe sig en masse. Spiseforstyrrede vil gerne benytte programmet, da det netop handler om kontrol, så dette har jeg øje for - i både ordbeskrivelser og talvisninger.
Jeg kan selvfølgelig skrive en beskrivende tekst, der siger, at grafen pr. dag skal ligge på 70-140 g/dag for at overholde det anbefalede vægttab på ½-1 kg om ugen.
Det gør jeg.
Mvh Lone
13 år4. januar 2012 kl. 18:41
Anders A
Søjlen kunne måske endda blive deles blå/rød ved +/- 1 kg? Visuelt, lidt ala hvad du gør under måltider.
Og så måske en anden farve til vægtoverskud? ..synes rød signalerer "fy" og vægtøgning er jo i mange tilfælde absolut ikke fy. (Specielt i de, du her omtaler)
Synes i øvrigt det er fedt du prøver at tage lidt ansvar. :-)
..selvom man er vel nærmest forpligtet til det, med en side som denne.
Og så måske en anden farve til vægtoverskud? ..synes rød signalerer "fy" og vægtøgning er jo i mange tilfælde absolut ikke fy. (Specielt i de, du her omtaler)
Synes i øvrigt det er fedt du prøver at tage lidt ansvar. :-)
..selvom man er vel nærmest forpligtet til det, med en side som denne.
13 år4. januar 2012 kl. 20:34
Anders A
Hov, self. ikke +/-1 et kilo.. +/- 150 gram eller så.
13 år4. januar 2012 kl. 20:36
Lone
administrator
administrator
Oh, farverne har du ret i - det skal ændres. Jeg har ikke tænkt den røde som "fy" ... men kan godt se, at man kan se det sådan.
Ang. farveområder ved jeg ikke helt, så kan jeg kun vise det på de søjler der rent faktisk går ind i de områder.
Der er lige nogle flere ting at tage stilling til ved den her kan jeg se.
Ang. farveområder ved jeg ikke helt, så kan jeg kun vise det på de søjler der rent faktisk går ind i de områder.
Der er lige nogle flere ting at tage stilling til ved den her kan jeg se.
13 år4. januar 2012 kl. 23:43
Anders A
Hej igen
Ser du har fået ændret overskrift, plusfarve, mv.. Super. :-)
Og nu må du altså sige til hvis jeg skal knytte, men du får lige dette:
- Mht. blåt/rødt split, var det netop hvad jeg mente. Alt kunne være blåt, når alt var vel.
Søjlen kunne da farves rød hvor en "tilladt" værdi var overskredet, for at signalere, at det ikke var ok, at ligge her.
Dette som supplement til en god tekst.
- Jeg havde valgt grøn/blå eller samme farve for +/-, da gul for mig (og andre trafikkanter?) signalerer "giv agt".
- Grafen energibalance kunne måske signalere noget forkert med rødt plus, ligesom denne? ..Måske disse grafer burde være ens?
Og nu skal jeg altså også nok knytte, til jeg bliver spurgt. :-P
(Det er jo ikke noget der går mig personligt på, i mit brug af applikationen)
Ser du har fået ændret overskrift, plusfarve, mv.. Super. :-)
Og nu må du altså sige til hvis jeg skal knytte, men du får lige dette:
- Mht. blåt/rødt split, var det netop hvad jeg mente. Alt kunne være blåt, når alt var vel.
Søjlen kunne da farves rød hvor en "tilladt" værdi var overskredet, for at signalere, at det ikke var ok, at ligge her.
Dette som supplement til en god tekst.
- Jeg havde valgt grøn/blå eller samme farve for +/-, da gul for mig (og andre trafikkanter?) signalerer "giv agt".
- Grafen energibalance kunne måske signalere noget forkert med rødt plus, ligesom denne? ..Måske disse grafer burde være ens?
Og nu skal jeg altså også nok knytte, til jeg bliver spurgt. :-P
(Det er jo ikke noget der går mig personligt på, i mit brug af applikationen)
13 år5. januar 2012 kl. 19:09
Lone
administrator
administrator
Graferne burde være ens, og det er de lige blevet. Mht. gul, tror jeg ikke der er nogen, der tænker over fare? Gul står mere for "tilbud" i madverdenen, hvis vi skal køre den ud ;-)
Jeg tror for mange farver og opdelinger bare er forvirrende. Det er fint nok, at folk får intervallet at vide. Syntes bare det var vigtigt at få et gennemsnit på, da man nemt kan tænke "kun 100g" ... men mange bække små er det sundeste :-)
Jeg tror for mange farver og opdelinger bare er forvirrende. Det er fint nok, at folk får intervallet at vide. Syntes bare det var vigtigt at få et gennemsnit på, da man nemt kan tænke "kun 100g" ... men mange bække små er det sundeste :-)
13 år5. januar 2012 kl. 19:25
administrator
Grafen viser, hvor mange gram kropsvægt, programmet har beregnet, at du skulle tabe dig, ud fra din indtastede mad og motion. Vær opmærksom på at din badevægt ikke viser det samme som grafen på de enkelte dage, men det skulle gerne stemme overens over en periode.
Så det er altså en tydeliggørelse af, hvad programmet beregner som dit vægttab :-)
Mvh Lone