#2 af Nillleper (slettet)
det fungere overhovedet ikke
Du læser en tråd i debat > madital.dkNillleper (slettet)
re: det fungere overhovedet ikke
Jeg er ked af at høre, at du ikke kan få det til at virke. Jeg vil starte med at skrive, at jeg har i efterhånden rigtig mange år. (Ka lige nu ikke huske om det er 5 eller 7 år :-) ) og for mig virker det UPÅKLAGELIGT. Det er en fantastisk side, når man først kan finde rundt her.
For at taste din morgenmad, starter du med at trykke med "min dag" Nu kommer der en side op, hvor det første du møder er et skrivefelt - efterfulgt af knappen "søg".
skriv "ost" i dette felt og klik på "søg"
Nu finder databasen frem til alle de produkter, den indeholder med ordet "ost" i. Der er mange varianter. Var det en fed ost, du spiste? En mager? Vælg den ost, der passer bedst til det, du har spist.
F.eks. "Ost, fast 20+ alle typer (222 kcal pr 100g, Fødevaredatabanken), Ost, salattern"
Det er en mager ost. Når teskten "ost" er blå, kigger du lige nedenfor.
Nu har du mulighed for at vælge mellem "gram" eller 1 skive (13 gram)
Her har Lone hjulpet os. Hun har defineret at 1 skive ost, vejer omkring 13 gram - så hvis du ikke lige fik vejet den, så er det et godt bud, at et skive vejer 13 gram. Men det er klart at anbefale, at du vejer det.
Har du vejet din mad, vælger du nu "gram"
Herefter står der X (alstå gange) og så er der et skrivefelt.
Heri anfører du antallet af gram (da det er det, du har valgt. Hvis du har valgt "skive" - så anfører du naturligvis hvor mange skiver du har spist)
Herefter klikker du på "Tilføj".
Og vupti - du har nu tastet din første mad
Databasen er genial - intet mindre -fordi den på den ene side har et HAV af fødevarer i sig på forhånd - m en også fordu du - (med tiden - når du føler dig mere hjemme) kan taste alle de varer og opskrifter, du måtte føle for.
Jeg er igang med at taste fra den bog, jeg fik i julegave: Meyers Almanak - og ved at taste opskrifterne, kan jeg - når jeg har spist noget af den mad, bare finde det, jeg har tastet ind i forvejen og så skrive hvor mange gram, jeg har fået. Så laver programmet alle udregninger for mig.
For at taste din morgenmad, starter du med at trykke med "min dag" Nu kommer der en side op, hvor det første du møder er et skrivefelt - efterfulgt af knappen "søg".
skriv "ost" i dette felt og klik på "søg"
Nu finder databasen frem til alle de produkter, den indeholder med ordet "ost" i. Der er mange varianter. Var det en fed ost, du spiste? En mager? Vælg den ost, der passer bedst til det, du har spist.
F.eks. "Ost, fast 20+ alle typer (222 kcal pr 100g, Fødevaredatabanken), Ost, salattern"
Det er en mager ost. Når teskten "ost" er blå, kigger du lige nedenfor.
Nu har du mulighed for at vælge mellem "gram" eller 1 skive (13 gram)
Her har Lone hjulpet os. Hun har defineret at 1 skive ost, vejer omkring 13 gram - så hvis du ikke lige fik vejet den, så er det et godt bud, at et skive vejer 13 gram. Men det er klart at anbefale, at du vejer det.
Har du vejet din mad, vælger du nu "gram"
Herefter står der X (alstå gange) og så er der et skrivefelt.
Heri anfører du antallet af gram (da det er det, du har valgt. Hvis du har valgt "skive" - så anfører du naturligvis hvor mange skiver du har spist)
Herefter klikker du på "Tilføj".
Og vupti - du har nu tastet din første mad
Databasen er genial - intet mindre -fordi den på den ene side har et HAV af fødevarer i sig på forhånd - m en også fordu du - (med tiden - når du føler dig mere hjemme) kan taste alle de varer og opskrifter, du måtte føle for.
Jeg er igang med at taste fra den bog, jeg fik i julegave: Meyers Almanak - og ved at taste opskrifterne, kan jeg - når jeg har spist noget af den mad, bare finde det, jeg har tastet ind i forvejen og så skrive hvor mange gram, jeg har fået. Så laver programmet alle udregninger for mig.
13 år4. januar 2012 kl. 12:02
Lone
administrator
administrator
re: det fungere overhovedet ikke
Nillleper > tak for din kommentar og videregivelse af hjælp :-)
13 år4. januar 2012 kl. 14:04
Hvis jeg vil taste min morgenmad ind, hvor skriver jeg så, det jeg har spist? der kommer kun til at stå 3 g ost, og vil våge den påstand, at jeg har spist mere end det :)