Fysisk aktiv - hvilke aktiviteter?
Du læser en tråd i debat > madital.dkAblanu
re: Fysisk aktiv - hvilke aktiviteter?
Du kan jo prøve at tilføje eller fjerne og se hvornår det går op og ned? :)
Jeg gætter på, at 'fysisk aktiv' går på aktiviteter over x aktivitetsfaktor, men jeg ved ikke hvornår den skærer - det kan du jo tjekke :)
Jeg gætter på, at 'fysisk aktiv' går på aktiviteter over x aktivitetsfaktor, men jeg ved ikke hvornår den skærer - det kan du jo tjekke :)
13 år3. januar 2012 kl. 19:59
Lone
administrator
administrator
Uddybning til Ablanus indlæg:
Faktor-tallet er en værdi for aktivitetens intensitetsniveau:
Hvile: (0 - 1,1)
Let aktivitet: (1,2 - 2,9)
Moderat aktivitet: (3,0 - 5,9)
Hård aktivitet: (6,0 eller derover)
I det 8. kostråd (fysisk aktivitet) indgår alle aktiviteter med moderat og høj intensitetsniveau.
Aktivitetsniveauet for dine indtastede aktiviteter kan du se under "Mine grafer" > detaljer motion.
Mvh Lone
Faktor-tallet er en værdi for aktivitetens intensitetsniveau:
Hvile: (0 - 1,1)
Let aktivitet: (1,2 - 2,9)
Moderat aktivitet: (3,0 - 5,9)
Hård aktivitet: (6,0 eller derover)
I det 8. kostråd (fysisk aktivitet) indgår alle aktiviteter med moderat og høj intensitetsniveau.
Aktivitetsniveauet for dine indtastede aktiviteter kan du se under "Mine grafer" > detaljer motion.
Mvh Lone
13 år3. januar 2012 kl. 20:31
Girl next door
Tusind tak.
Jo mere jeg lærer alle de nye funktioner at kende, jo mere genialt synes jeg at det er.
Jeg er vild med mange af de nye tiltag - især den med at de madvarer jeg bruger mest ligger øverst. Det går lynhurtigt med at taste ind efterhånden :-)
Tak for din store indsats, Lone - og evige tålmodighed med at svare på spørgsmål ;-)
Jo mere jeg lærer alle de nye funktioner at kende, jo mere genialt synes jeg at det er.
Jeg er vild med mange af de nye tiltag - især den med at de madvarer jeg bruger mest ligger øverst. Det går lynhurtigt med at taste ind efterhånden :-)
Tak for din store indsats, Lone - og evige tålmodighed med at svare på spørgsmål ;-)
13 år4. januar 2012 kl. 09:33
Lone
administrator
administrator
Jeg takker for alle jeres spørgsmål - de er i den grad med til at opkvalificere programmet.
Enten med nye tiltag - eller med bedre kommunikation af de eksisterende.
Så jeg vil opfordre jer meget til at blive ved.
Når man spørger, er det fordi man er i tvivl - det er netop tvivlen om sundhed jeg forsøger at fjerne med programmet ... så der er typisk et eller andet der skal være bedre herinde, hvis det ikke giver sig selv :-)
Mvh Lone
Enten med nye tiltag - eller med bedre kommunikation af de eksisterende.
Så jeg vil opfordre jer meget til at blive ved.
Når man spørger, er det fordi man er i tvivl - det er netop tvivlen om sundhed jeg forsøger at fjerne med programmet ... så der er typisk et eller andet der skal være bedre herinde, hvis det ikke giver sig selv :-)
Mvh Lone
13 år4. januar 2012 kl. 10:30
Jeg kan ikke helt greje hvilke aktiviteter, der er omfattet af dette punkt?
Det eneste jeg har lavet i dag, som jeg synes er fysisk aktivitet er at lufte hunden, men der var over det 3- dobbelte antal minutter....