Ingen data for vand?
Du læser en tråd i debat > madital.dktynd74
re: Ingen data for vand?
det kan jeg heller ikke
13 år3. januar 2012 kl. 17:28
Benni (slettet)
Hvis du ser en nye side (står de 8 kostråd) oppe til højre, så er angivet her.. men ja er væk på den gamle :0
13 år3. januar 2012 kl. 17:47
Lone
administrator
administrator
Dejligt at I hjælper hinanden :-)
En forklaring på flytningen af vand er, at jeg vil dele smileyerne op i "De 8 kostråd" som er lavet som råd til de danske forbrugere.
Punktet "oversigt" bliver på et tidspunkt ændret til at hedde noget andet, enten NNA, Nordiske Næringsstofanbefalinger eller For fagfolk.
Opdelingen skyldes at jeg kan se, at folk går rigtig meget efter energifordeling osv. - noget som er meget svært at leve efter. Det er fx svært at gå ned i supermarkedet og købe ind efter at man skal ligge på en samlet energiprocent på mellem 25 og 35 :-)
Derimod kan man gå efter de råd, som netop er lavet til forbrugerne - altså spar på fedtet, især fra mejeriprodukter og kød.
Jeg vil rigtig gerne gøre folk opmærksomme på denne forskel.
Så derfor opdelingen i de to områder - men I skal nok få meget mere info på denne front :-)
Mvh Lone
En forklaring på flytningen af vand er, at jeg vil dele smileyerne op i "De 8 kostråd" som er lavet som råd til de danske forbrugere.
Punktet "oversigt" bliver på et tidspunkt ændret til at hedde noget andet, enten NNA, Nordiske Næringsstofanbefalinger eller For fagfolk.
Opdelingen skyldes at jeg kan se, at folk går rigtig meget efter energifordeling osv. - noget som er meget svært at leve efter. Det er fx svært at gå ned i supermarkedet og købe ind efter at man skal ligge på en samlet energiprocent på mellem 25 og 35 :-)
Derimod kan man gå efter de råd, som netop er lavet til forbrugerne - altså spar på fedtet, især fra mejeriprodukter og kød.
Jeg vil rigtig gerne gøre folk opmærksomme på denne forskel.
Så derfor opdelingen i de to områder - men I skal nok få meget mere info på denne front :-)
Mvh Lone
13 år3. januar 2012 kl. 18:28
Lone
administrator
administrator
I øvrigt .... de 8 kostråd er opstillet på baggrund af de nordiske næringsstofanbefalinger. Så der er en direkte sammenhæng, det er blot målgruppen der er forskellig.
13 år3. januar 2012 kl. 18:29
Ablanu
Lyder spændende :)
13 år3. januar 2012 kl. 19:01
Girl next door
Okay... Tak for det :-)
13 år3. januar 2012 kl. 19:27
Jeg kan ikke længere se nogen data for hvor meget vand, jeg har indtaget. Skal det være sådan eller er det bare min profil?