De 8 kostråd
Du læser en tråd i debat > madital.dkAblanu
re: De 8 kostråd
Vildt fedt koncept! :)
Må man spørge hvordan brødet skal være, før det tæller med?
Mht. 6. råd, var det så ikke mere relevant med en glad smiley for at have normalvægt (ifølge BMI)? Evt. også noget i forhold til varieret kost, måske noget med hvilke fødevaregrupper man spiser fra?
Må man spørge hvordan brødet skal være, før det tæller med?
Mht. 6. råd, var det så ikke mere relevant med en glad smiley for at have normalvægt (ifølge BMI)? Evt. også noget i forhold til varieret kost, måske noget med hvilke fødevaregrupper man spiser fra?
13 år31. december 2011 kl. 11:45
Lone
administrator
administrator
Brødet skal være kategoriseret som brød. Den kan være lidt svær, da nogle selv bager osv.
Prøv at uddybe, hvad du helt præcist tænker på mht. brød, så kan jeg svare dig mere præcist :-)
Ang. BMI - det vises, hvis du ikke har sat dig et mål.
Men hvis man nu ligger på BMI 30, vil denne smiley være sur hele vejen ned til BMI 25. Det kan være ret demotiverende, så jeg har gjort det således, at HVIS man har sat sig et mål ... og følger dette ... så får man en glad smiley :-) På den måde kan det måske være motiverende at sætte sig et mål og være på vej mod normalvægten.
Prøv at uddybe, hvad du helt præcist tænker på mht. brød, så kan jeg svare dig mere præcist :-)
Ang. BMI - det vises, hvis du ikke har sat dig et mål.
Men hvis man nu ligger på BMI 30, vil denne smiley være sur hele vejen ned til BMI 25. Det kan være ret demotiverende, så jeg har gjort det således, at HVIS man har sat sig et mål ... og følger dette ... så får man en glad smiley :-) På den måde kan det måske være motiverende at sætte sig et mål og være på vej mod normalvægten.
13 år31. december 2011 kl. 13:07
Ablanu
Er det muligt at få ens eget brød med i kategorien? Ellers hjælper det ikke meget, jeg spiser f.eks. næsten kun boller der er hjemmebagte..
Og jeg mente mht. fibre eller sådan, men det gør så åbenbart ikke en forskel, så det går ;)
Kan godt se pointen i BMI-delen, godt tænkt! Så langt var jeg ikke lige.. ;)
Og jeg mente mht. fibre eller sådan, men det gør så åbenbart ikke en forskel, så det går ;)
Kan godt se pointen i BMI-delen, godt tænkt! Så langt var jeg ikke lige.. ;)
13 år1. januar 2012 kl. 18:33
Lone
administrator
administrator
Hej Ablanu,
Jeg ved godt, at der er et problem med hjemmebagte brød. Det skyldes, at det 3. kostråd går på en "kategori" som netop er sammensat af flere forskellige enkeltvarer.
Jeg kan desværre ikke gøre noget ved dette lige nu. Men jeg vil love dig, at de 8 kostråd bliver udvidet i 2012. Om dette lige bliver det første ved jeg ikke pt.
Det er desværre det eneste svar jeg kan give lige nu mht. hjemmebagte brød.
Mvh Lone
Jeg ved godt, at der er et problem med hjemmebagte brød. Det skyldes, at det 3. kostråd går på en "kategori" som netop er sammensat af flere forskellige enkeltvarer.
Jeg kan desværre ikke gøre noget ved dette lige nu. Men jeg vil love dig, at de 8 kostråd bliver udvidet i 2012. Om dette lige bliver det første ved jeg ikke pt.
Det er desværre det eneste svar jeg kan give lige nu mht. hjemmebagte brød.
Mvh Lone
13 år1. januar 2012 kl. 20:23
Ablanu
Det er i orden, sådan som du knokler, har vi ingen grund til at brokke os ;)
Godt nytår!
Godt nytår!
13 år1. januar 2012 kl. 21:45
Lone
administrator
administrator
Så er det nemmere at sætte datoerne for smileysiderne. Og man kan nu selv vælge datoerne.
Jeg synes egentlig også, at det gjorde layoutet på de sider bedre, så det er jo rigtig godt :-)
Og godt nytår :-) Lad os få et sundere år ;-)
Jeg synes egentlig også, at det gjorde layoutet på de sider bedre, så det er jo rigtig godt :-)
Og godt nytår :-) Lad os få et sundere år ;-)
13 år2. januar 2012 kl. 04:04
administrator
Mvh Lone