Ændringer i layoutet

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Ændringer i layoutet
Kære alle herinde,

Jeg har netop uploaded de nyeste ændringer til layoutet. Jeg har primært lavet ændringerne for at få en bedre struktur og nemmere forståelse af, hvordan programmet skal bruges. Så jeg håber, at det nu er nemmere at finde rundt i.

For jer der har været her i lang tid, så går der nok et par dage, men jeg tror I bliver glade for det :-)

Menuen skulle gerne kunne forstås uden forklaring, men ellers kan du holde musen over menupunkterne, så vil der komme en kort tekstforklaring.

De fleste af ikonerne er valgt, fordi de er gratis. Så det er ikke helt optimalt, men dog hvad jeg har at gøre med nu :-)

Jeg håber du kan li' det :-)

Mvh Lone
13 år30. december 2011 kl. 02:58
re: Ændringer i layoutet
Hej Lone

Det ser vel nok hyggeligt ud med de nye ikoner. Det tror jeg alle vil synes er sjovt.
Med venlig hilsen
Blyant
13 år30. december 2011 kl. 07:16
Spørgsmål 1
Kan man ikke længere se oversigten (Smilies) for enkelte tidligere dage? for eksempel igår.....
Jeg kan se den for "mål", "1 uge" osv (og selvfølgelig dags dato vil jeg tro?!).
Lige "igår" vil jeg gerne have med, for det hænder at jeg først får noteret mad næste morgen.

Men ellers er første indtryk at det nye look og funktionalitet positivt :-D
13 år30. december 2011 kl. 07:38
Spørgsmål 2
Hej igen Lone

Jeg undrer mig over at - når jeg vil sætte en egen opskrift ind - så kommer der ikke en mængdeangivelse af retten, dvs. jeg kan ikke se hvor stor mængde jeg har i det hele.
håber du forstår hvad jeg mener ;-)
Blyant
13 år30. december 2011 kl. 07:43
re: Spørgsmål 2
Det ser rigtig flot ud med den nye layout, men jeg syntes nu, at jeg mangler min "gulerod" savner altså den smiley for oven på indtastningssiden, som fortæller mig dagligt, at jeg har smidt 18 kg :O)) - ville det være svært, at vi kunne bibeholde den ???
13 år30. december 2011 kl. 07:48
Ønsker......
Log out-knap øverst til højre på ALLE sider - som før.....
Det er en detalje, men dog lettere end at skulle finde det under personlige indstillinger.

hilsen vane-dyret :-)
13 år30. december 2011 kl. 09:48
re: Spørgsmål 1
samme problem. jeg bruger (brugte) rigtig meget at gå tilbage til tidligere dage og se oversigten, ikke mindst hvor meget et givet energi-overskud eller underskud kan konverteres til i vægt-ændring.
13 år30. december 2011 kl. 11:10
cvk > jeg har ændret måden datoer fungerer på. Det gav en del forvirring, at samme dato både virkede på indtastningssiden (som en enkelt dag) og resultatperiode (som slutdatoen på en periode).

"i går" kommer på.

Ang. "log ud", så har jeg sat en forklarende tekst på, når du næste gang klikker på "log ud". Vil du kommentere denne?

blyant > jeg ved hvad du mener, mængdeangivelsen kom på den "gamle" indtastningsside, men det er rigtigt, det har jeg ikke fået overført til den nye ... det kommer :-)

turbomoster > guleroden er på igen :-) jeg vil gerne forbedre denne og valgte at slette den, da jeg ikke synes den er helt optimal - og hos nogle fungerer den slet ikke med at køre hen ad linjen. Men ok, jeg kan godt se, at den nok ikke er optimal, men stadig brugbar :-)

skrogh/cvk > jeg vil gerne vide helt præcist hvorfor I går tilbage til tidligere dage. Jeg kan godt se princippet for "i går", da man nærmest kun får resultatet om aftenen, så er det rart nok lige at kunne gå tilbage.
Men hvis I fx kun går tilbage til tidligere dage for at se energiunderskud/vægttab, så vil jeg hellere sætte dette på grafen energibalance. For mig at se vil det give et meget lettere overblik end at skifte rundt i forskellige dage i oversigten - så er flere dage på én side. Hvad siger I her?
Og er der andre oplysninger, som I specielt søger fra de tidligere dage? Typisk vil det være nemmere at overskue i grafer, så jeg kan højst sandsynligt forbedre det i forhold til den gamle måde - selvom "gammel" er velkendt og vanedannende ;-)

Mvh Lone
13 år30. december 2011 kl. 13:15
Rigtig dejligt med de nye ikoner, giver lidt mere liv :)
Hvad mener du med fordi de er gratis? At de var mulige at finde og bruge uden (c)-problemer? I så fald kan du da spørge efter nogle der laver selv, der må være nogen der er med på at bidrage med en lille tegning med det billede du helst vil have? :)
13 år30. december 2011 kl. 13:27
Hej Lone
Mit første forumindlæg så først: tak for en super service. Svært at forstå den er gratis. :-)

Som svar på:
"Og er der andre oplysninger, som I specielt søger fra de tidligere dage? Typisk vil det være nemmere at overskue i grafer, så jeg kan højst sandsynligt forbedre det i forhold til
den gamle måde"

-Jeg mener grafer klart er at foretrække for oversigt.
-Jeg mener at den nu manglende funktionalitet var at foretrække for sammenligning.

Synes ikke de inbyrdens kan erstatte hinanden.
13 år30. december 2011 kl. 13:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...