Skalering af vægt-graf

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Skalering af vægt-graf
Hej Lone
Jeg synes skaleringen af grafen er blevet meget stor. Den viser fra BMI=18,5 til min nuværende vægt + 5kilo (ca.). Det gør grafen noget gnidret.
Hvis jeg vil se grafen for al den tid jeg har brugt madital, så går grafen fra min minimumsvægt - 20kilo til maxvægt + 10 kilo. Resultatet er en endnu mere gnidret graf.

Kan der ændres på indstillingerne for grafens grænser, så den bliver mere som før?

Hilsen cvk

PS: Tak fordi du bliver ved med at udvikle siden!
13 år28. november 2011 kl. 08:22
re: Skalering af vægt-graf
Jeg er også ret ked af y-aksen. Min går helt ned til 40Kg. Det synes jeg er temmelig irelevant, og det betyder desværre at min graf blive skrumpet til kun at fylde den øverste 1/4. Det er ikke så motiverende når 1 Kg vægttab pludselig syner af ingenting og grafen selv for 4 måneder ser nærmest flad ud.

Du skriver et sted at du gerne vil have næste BMI grænse tegnet ind. Men jeg har altså ikke passeret 25 endnu. Kunne man ikke lave en regel om at der maks var lagt 10 Kg til på begge sider af min./max. vægten ?

Generelt vil man jo vælge så snæver en Y akse som mulig hvis man vil have en ændring til at fremstå markant, og det vil man jo gerne under vægttab ;-)
13 år28. november 2011 kl. 13:52
re: Skalering af vægt-graf
Hvad med at gøre så man selv kan bestemme intervallet? :) .. Så ville alle jo i hvert fald være glade, spørgsmålet er, om det er for svært at kode..
13 år28. november 2011 kl. 14:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...