#1 af bodils2 (slettet)
private madvarer?
Du læser en tråd i debat > madital.dkbodils2 (slettet)
Jeg er lige hoppet på og er derfor igang med at indtaste de mavarer jeg mangler. Men jeg er lidt i tvivl om det sted, hvor jeg skal vælge om en vare har almen interesse. Jeg kan ikke tåle gluten og mælkeprotein og spiser derfor mange specielle ting. Sojaflager fx, det er der nok ikke så stor almen interesse for (eller hvad med hampe-protein!!) , mens tahin da er en almindelig ting. Hvilken betydning har det, hvis jeg bare gør det hele alment? En database er jo en stor og rummelig størrelse.
13 år19. oktober 2011 kl. 13:27
dirch (slettet)
re: private madvarer?
Jeg synes at du skal give den gas. Har jeg en madvare med korrekt varedeklaration indtaster jeg den som værende af almen interesse. I forbindelse med min kur er min interesse for, lad os sige skæve produkter, steget markant, og det tror jeg ikke at jeg er ene om. "Sort Quinoa" og andre sære eksistenser fra Urtekram taster jeg dermed flittigt ind.
Jeg har ikke glutenallergi, men kunne absolut tænke mig at afprøve fx Sojaflager :-)
Hampeprotein lyder også spændende - er det noget der bruges lørdag aften til lyden af de senere Beatles-toner ?
Jeg har ikke glutenallergi, men kunne absolut tænke mig at afprøve fx Sojaflager :-)
Hampeprotein lyder også spændende - er det noget der bruges lørdag aften til lyden af de senere Beatles-toner ?
13 år21. oktober 2011 kl. 20:35
fatty chick (slettet)
Ha ha, Dirch... Jeg medgiver, at hampprotein lyder ret hippieagtig, men NatureSourse, der er dansk importør, hævder at det er økologisk, uopvarmet og fuld af fibre! Det indeholder Omega 3,6 og 9, jern og består af 50 gr planteprotein! Men det smager ikke godt, og da jeg heller ikke er allergiker, bruger jeg Amino Compleks med 83 % valleprotein! Den er go'!
Tak til jer ivrige "indtastere"! Jeg sætter pris på det!
Tak til jer ivrige "indtastere"! Jeg sætter pris på det!
13 år23. oktober 2011 kl. 21:46
bodils2 (slettet)
Nej desværre, Dirch, jeg må give Fatty Chick ret,- hampeprotein smager overhovedet ikke godt, selvom de skriver -Veganernes chokolade- udenpå. Det svinder da også kun langsomt i posen. Og man bliver ikke sjovere af det.
13 år30. december 2011 kl. 11:21