forbrænding af kcal. efter profil?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

forbrænding af kcal. efter profil?
Hvordan kan det være at programmet fortæller at jeg forbrænder 2.123 kcal hver dag efter min aktivitetsprofil, som er sat til stående arb. og 3 timers moderat motion på en uge? Håber nogen kan hjælpe mig :)
13 år28. september 2011 kl. 14:15
re: forbrænding af kcal. efter profil?
Jeg er ikke HELT sikker på hvad du spørger om? Men jeg kan da give et bud: Programmet beregner en vis basis-forbrænding udfra din vægt. Det er det kroppen bruger bare på at holde sig i live, dvs hvis du er helt passiv. Når man bevæger sig forbrændes der naturligvis mere og det afhænger også af vægten. Din aktivitetsprofil angiver hvor meget der skal ganges med i forhold til ingen bevægelse.
Hvis du kigger under motion har de også hver især forskellige faktorer, som ganges på for den tid man bruger på motionen - det er samme princip, men lidt mere indviklet end den "rene" aktivitetsprofil.

Håber det gav lidt klarhed, ellers må du jo bare spørge igen ;0)
13 år28. september 2011 kl. 14:30
Fordi det er det den har regnet ud, at du forbrænder?
Husk at lægge søvn ind, det gør en stor forskel.. Hvis du alligevel ikke står så meget op, kan du prøve at sætteaktivitetsprofilen længere ned :)
13 år28. september 2011 kl. 14:36
Hej Fluffy82,
Tak for dit svar. Synes bare det var temmelig mange kalorier at forbrænde; men jeg har nok bare ikke helt styr på det. :)
13 år28. september 2011 kl. 22:52
Hej Ablanu,
Tak for dit svar. Hvor kan jeg skrive noget som helst om søvn i min profil? Jeg står ikke så meget op - jeg løber/går/løfter en masse (arb. på et plejecenter); men jeg har med vilje sat den lidt lavt.
13 år28. september 2011 kl. 22:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...