#2 af Lone (administrator)
opskrifter før tilberedning og efter tilberedning
Du læser en tråd i debat > madital.dkLone
administrator
administrator
re: opskrifter før tilberedning og efter tilberedning
Hej Katj,
Jeg ved hvad du mener, men pt. koncentrerer jeg mig om den kommende mobil-version. Jeg ville rigtig gerne kunne imødekomme alle jeres ønsker på én gang, men jeg må desværre udskyde nogle simpelthen af mangel på tid.
Mvh Lone
Jeg ved hvad du mener, men pt. koncentrerer jeg mig om den kommende mobil-version. Jeg ville rigtig gerne kunne imødekomme alle jeres ønsker på én gang, men jeg må desværre udskyde nogle simpelthen af mangel på tid.
Mvh Lone
13 år11. september 2011 kl. 09:55
Katj (slettet)
Hej Lone
Jamen det var såmænds også bare en tanke - og ikke noget som haster helt vildt!! ;) det var mere ment som at hvis det nu er noget´, der kan laves, om du så ville se på det - engang!1 :)
ingen stress!!!
Mange weekend hilsner
Katj
Jamen det var såmænds også bare en tanke - og ikke noget som haster helt vildt!! ;) det var mere ment som at hvis det nu er noget´, der kan laves, om du så ville se på det - engang!1 :)
ingen stress!!!
Mange weekend hilsner
Katj
13 år11. september 2011 kl. 10:07
Lone
administrator
administrator
Jeg vil blot gerne lave forbedringerne med det samme ;-) Men det du søger kommer helt sikkert på et tidspunkt, for jeg er opmærksom på denne problemstilling.
Mvh Lone
Mvh Lone
13 år11. september 2011 kl. 11:19
Fluffy82
et lille trick
I virkeligheden kan du godt få programmet til at regne det ud for dig. Du skriver bare forskellen i vægt ind som minus vand. Hermed vejer din portion mindre, men har samme energi-indhold. Og det er jo fordampning af vand som giver anledning til forskellen.
13 år11. september 2011 kl. 11:25
calcit
re: et lille trick
ja...men jeg mener det er en vigtig funktion....som mangler...
13 år11. september 2011 kl. 11:37
Lone
administrator
administrator
re: et lille trick
Fluffy82>
Jeg vil lige give dig ret, og komme med et eksempel:
Du har tastet 420 gram opskrift ind. Du tilbereder retten og herefter vejer den 385 gram.
Du går nu ind og redigerer opskriften og tilføjer "-35 gram vand" som en ekstra vare i opskriften.
Bemærk det er "minus 35 gram vand". Hermed vil opskriftens totale være den egentlige totale og ikke beregningen ud fra alle varerne. Det vil virke efter hensigten.
Mvh Lone
Jeg vil lige give dig ret, og komme med et eksempel:
Du har tastet 420 gram opskrift ind. Du tilbereder retten og herefter vejer den 385 gram.
Du går nu ind og redigerer opskriften og tilføjer "-35 gram vand" som en ekstra vare i opskriften.
Bemærk det er "minus 35 gram vand". Hermed vil opskriftens totale være den egentlige totale og ikke beregningen ud fra alle varerne. Det vil virke efter hensigten.
Mvh Lone
13 år11. september 2011 kl. 11:48
Katj (slettet)
tak - det havde jeg ikke lige tænkt på at forsøge! og især ikke da jeg jo ikke havde vand i min opskrift ;)
men det råd tror jeg jeg vil gøre brug af!!
mvh
Katj
men det råd tror jeg jeg vil gøre brug af!!
mvh
Katj
13 år11. september 2011 kl. 19:52
Da jeg tastede ind for rodfrugter, som jeg bager i oven havde jeg lige omkring 1750 gr rå grøntsager - men tilberedte vejede de kun ca 700 gr. og så er der altså nogen flere kalorier i pr. 100 gr færdigvare end som så..
håber virj´kelig du kan gennemskue hvad det er jeg beder om!
God weekend!
Mvh. Katj