#2 af betteq (slettet)
beregning udfra aktivitetsprofil
Du læser en tråd i debat > madital.dkbetteq (slettet)
re: beregning udfra aktivitetsprofil
vil jeg også gerne vide er ny her
13 år22. juli 2011 kl. 08:50
Vasen25
Tror det er fordi du forbrænder jo kcal hele dagen selvom du bare ligger i din seng.... Så det må være derfor
13 år22. juli 2011 kl. 10:29
Lone
administrator
administrator
Vil blot give Vasen25 ret. Vi forbrænder energi i alle døgnets 24 timer, og alle de 24 timer skal regnes med ind i programmet.
Dermed også det vi ikke indtaster - som netop betegnes som "BEREGNET".
I er velkomne til at spørge yderligere ind.
Mvh Lone
Dermed også det vi ikke indtaster - som netop betegnes som "BEREGNET".
I er velkomne til at spørge yderligere ind.
Mvh Lone
13 år28. juli 2011 kl. 14:05
camillalp (slettet)
Hej Lone
Jeg har ledt, men ikke fundet svar.
Jeg har valgt et aktivitetsniveau på arbejde på 1,3. Jeg taster kun motion ind hvis jeg eks. har været til spinning. Skal man taste søvn ind, eller er det medregnet i de 1,3?
Jeg har ledt, men ikke fundet svar.
Jeg har valgt et aktivitetsniveau på arbejde på 1,3. Jeg taster kun motion ind hvis jeg eks. har været til spinning. Skal man taste søvn ind, eller er det medregnet i de 1,3?
13 år23. oktober 2011 kl. 23:36
fatty chick (slettet)
Hej hej!
Som jeg forstår det, forbrænder man et vidst antal kalorier 24 timer i døgnet (hvileforbrænding). Derudover forbrænder du selvfølgelig yderligere kalorier, når du cykler, går op ad trapper, stryger tøj, støvsuger m.m.
Du bestemmer selv hvor meget, du vil indtaste!
Jeg indtaster f.eks. kun udført motion!
I aktivitetsprofilen vælger du, hvor meget du bevæger dig i hverdagen og derudfra beregner den din daglige forbrænding af kalorier!
Ja, jeg ved ikk, om det hjalp?
Som jeg forstår det, forbrænder man et vidst antal kalorier 24 timer i døgnet (hvileforbrænding). Derudover forbrænder du selvfølgelig yderligere kalorier, når du cykler, går op ad trapper, stryger tøj, støvsuger m.m.
Du bestemmer selv hvor meget, du vil indtaste!
Jeg indtaster f.eks. kun udført motion!
I aktivitetsprofilen vælger du, hvor meget du bevæger dig i hverdagen og derudfra beregner den din daglige forbrænding af kalorier!
Ja, jeg ved ikk, om det hjalp?
13 år24. oktober 2011 kl. 12:49
Lone
administrator
administrator
Hej Camilla,
Der er 3 scenarier for indtastning af motion:
a) du indtaster alt selv - det er den mest præcise, men også den mest omstændige
b) du indtaster intet selv, og programmet beregner dit energiforbrug ud fra aktivitetsprofilen ... her indtaster du intet selv - søvn er også beregnet i profilen.
c) du indtaster en del af døgnets timer selv: i så fald skal du kun indtaste motion - altså hvor du er meget aktiv. (dette skal du enten taste ind under Profil som moderat/hård motion pr. uge ... eller registrere på de enkelte dage. Ikke begge steder :-)
Håber det gav lidt klarhed, ellers er du altid velkommen til at spørge igen :-)
Mvh Lone
Der er 3 scenarier for indtastning af motion:
a) du indtaster alt selv - det er den mest præcise, men også den mest omstændige
b) du indtaster intet selv, og programmet beregner dit energiforbrug ud fra aktivitetsprofilen ... her indtaster du intet selv - søvn er også beregnet i profilen.
c) du indtaster en del af døgnets timer selv: i så fald skal du kun indtaste motion - altså hvor du er meget aktiv. (dette skal du enten taste ind under Profil som moderat/hård motion pr. uge ... eller registrere på de enkelte dage. Ikke begge steder :-)
Håber det gav lidt klarhed, ellers er du altid velkommen til at spørge igen :-)
Mvh Lone
13 år26. oktober 2011 kl. 18:05
når jeg skal se hvor mange kcal jeg har forbrændt ved aktivitet - skriver madital.dk, at jeg også har forbrændt x antal kcal ved beregning udfra aktivitetsprofil - selvom at jeg intet har skrevet der - hvordan hænger det sammen?