Energiunderskud

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Energiunderskud
Hvordan bliver dette regnet ud? Ifølge siden skulle jeg forbrænde omkring 500 Kcal om dagen, end hvis jeg brugte en anden udregningsmetode som findes rundt omkring på motionssites. Kan man selv ændre sit energiunderskud på siden så den kommer ned på et mindre niveau?
Denne metode findes flere steder på nettet:

Mænd: vægt x 21,6
Kvinder vægt x 19,2

Denne grundfaktor skal så ganges med din aktiv faktor:

Fysisk passiv: Det meste af dagen tilbringes i bil, sofa eller på kontorstol. grundfaktor x 1,4

Moderat aktiv: Hverdags motion som trappegang, cykle til arbejde. Grundfaktor x 1,7

Meget aktiv: Dyrker sport og motion 4 gange om ugen eller har har fysisk arbejde. Grundfaktor x 2
17 år3. januar 2007 kl. 22:16
re: Energiunderskud
Jeg har ikke tabt mig særlig meget i et stykke tid. Hvilket jo er klart hvis jeg tror mit energiforbrug er 500 Kcal større end det virkeligt er :)
17 år3. januar 2007 kl. 22:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });