Overføre mad fra tidligere dage
Du læser en tråd i debat > madital.dkvestrup
re: Overføre mad fra tidligere dage
Sådan en "knap" kan jeg også godt bruge. Vil spare meget tid...
13 år7. juli 2011 kl. 21:17
Ulla Mikkelsen
Ja jeg spiser også tit det samme, så det ville være lækkert med sådan en kopi funktion - og ligeledes ville det være dejligt, hvis man feks. har tastet 200 g kartofler ind, så at kunne lave det om til 100 g - uden først, at skulle slætte de 200 g, finde kartoffel igen og så taste 100 g i stedet for :O))
13 år8. juli 2011 kl. 06:08
rdrd (slettet)
Turbomoster, du kan godt ændre 200 g kartofler til 100 g uden at skulle slette. Du går ind i info > mad og trykker på opdater, så kan du ændre antal gram ud for alt hvad du har spist.
Hvis I spiser det samme ofte, så kan i oprette måltidet som en opskrift under mad > ny opskrift, så er det gjort en gang for alle og fremover skal I blot vælge den opskrift i har gemt måltidet som.
Hvis I spiser det samme ofte, så kan i oprette måltidet som en opskrift under mad > ny opskrift, så er det gjort en gang for alle og fremover skal I blot vælge den opskrift i har gemt måltidet som.
13 år8. juli 2011 kl. 09:53
mulle10 (slettet)
Jeg kunne også meget godt bruge en kopifunktion, da det vil spare meget tid også på dage, hvor man spiser rester.
13 år18. september 2011 kl. 20:36
Reten
Hvis I indtaster fx den faste morgenmad som en opskrift, kan I jo bare vælge den hver dag. Det er knap så meget arbejde i hvert fald :)
13 år3. oktober 2011 kl. 10:56
alicesc
Det er bare møgbesværligt hvis vægten på de enkelte ting kan variere fra dag til dag. Så løsningen med at kunne kopiere fra tidligere dage uden først at skulle oprette måltider er klart at foretrække.
Eks hvis jeg til aftensmad indtager en variation af 7 forskellige grøntsager samt kød, sauce og evt brød. Det er mange ting og hvis jeg gentager måltidet dagen efter er det nemmere at kopiere måltidet - slette en enkelt ting jeg ikke spiser denne dag og så redigere vægten på de enkelte ting.
Eks hvis jeg til aftensmad indtager en variation af 7 forskellige grøntsager samt kød, sauce og evt brød. Det er mange ting og hvis jeg gentager måltidet dagen efter er det nemmere at kopiere måltidet - slette en enkelt ting jeg ikke spiser denne dag og så redigere vægten på de enkelte ting.
13 år3. oktober 2011 kl. 11:56
Kan man overføre mad fra tidligere dage? Da jeg spiser det samme til morgenmad, mellemmåltier og frokost meget ofte, ville det være rart med en "kopi"funktion - måske denne allerede eksisterer og jeg bare ikke kan finde den?
Mvh Stine