Er frugt med eller uden sten

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Er frugt med eller uden sten
Når I taster kirsebær ind, vejer i dem så bare eller vejer i dem først og trækker stenene fra bagefter?
Det samme med ferskner osv. osv.
13 år6. juli 2011 kl. 20:56
8:
Hvis det lige præcis er kirsebær, så vejer jeg dem og spiser dem og så vejer jeg stenene og trækker dem fra (:
Men hvis det fx er noget jeg kan skrælle og så veje (uden sten), fx. fersken eller abrikose, så gør jeg det (:
13 år6. juli 2011 kl. 21:00
re: 8:
nej det gør jeg ikke...
13 år6. juli 2011 kl. 21:21
re: Er frugt med eller uden sten
Hvis jeg fx. spiser 100 gram kirsebær taster jeg 75 ind så har jeg trukket lidt fra til sten :-)
Ferskner osv. taster jeg bare ind at jeg har spist en, har lige tastet en fersken ind og den vejer jeg altså ikke.
Når det gælder frugt "sjusser" jeg mig tit lidt frem :-)
13 år6. juli 2011 kl. 21:27
Jeg vejer bare et helt æble og spiser det - skroget trækker jeg ikke fra - men hvis jeg laver mig en frugtsalat, af æble med Fromage Fraise, så vejer jeg æblet, efter at det er skåret i stykker.

Jeg tænker meget på, hvad jeg nu skal gøre, når ærterne bliver spiseklare i haven, det er jo helt umuligt at veje, hvor meget man så spiser - hyggen går jo helt fløjten, hvis jeg skal bælge og veje alle de små grønne først :O(( - ærter skal da spises direkte fra haven og skrællen vejer jo meget mere end indholdet - Hvad gør i andre her ???
13 år7. juli 2011 kl. 06:39
Jeg vejer det hele først og vejer affaldet bagefter, og trækker fra. Dette gør jeg også med ærter.
13 år7. juli 2011 kl. 07:51
Jeg vejer bare det hele. Synes det er for besværligt at veje sten, skrog osv. Det antal kalorier jeg får ekstra ved at trække en sten fra i en nektarin er nok heller ikke så stort at det er besværet værd.
En undtagelse er hvis jeg spiser mango, men det er mest fordi at jeg aldrig spiser en hel på en gang, men derimod skærer noget af og så er det jo naturligt ikke at få stenen vejet med.
13 år7. juli 2011 kl. 21:21
Tusind tak for svarene - jeg vil plukke en portion ærter, veje dem og så affaldet til sidst :O))
13 år8. juli 2011 kl. 06:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...