Aktivitet? Daglig kalorieindtag??

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Aktivitet? Daglig kalorieindtag??
Hej, er super glad for madital men:
Synes det er ret svært hvordan man vurderer sin daglige aktivitet, for jeg skriver da ikke hver gang jeg går med hunden osv... Har I bare taget udgangspunkt i hvad I laver på arbejde eller hvordan?

Og hvordan regner programmet ud hvad min krop har brug for af daglig kalorieindtag?
Den siger jeg har brug for min. 1600 kcal. Men vil gerne selv spise omkring de 1000-1300 for at tabe mig... er typen som gerne vil se hutige resultater nemlig.
Men er de 1600 ud fra min højde og alder?

Keep fighting out there!!!
13 år22. juni 2011 kl. 17:20
re: Aktivitet? Daglig kalorieindtag??
Hej juni83,

Det daglige kalorieindtag beregnes ud fra både højde, alder og dagens vægt. Programmet benytter formlen Mifflin St Jeor til at beregne basalbehovet. Basalbehovet danner grundlag for de resterende beregninger for hvor meget energi du netop har brugt i den enkelte aktivitet.

Jeg tror, at folk generelt overvurderer sit aktivitetsniveau. For vores "normale" aktivitetsniveau i DK er lavere end, hvad der betragtes som "normalt" i anbefalinger. Simpelthen fordi vi generelt motionerer for lidt.

Det anbefalede niveau er der hvor der står 1.6 ud for. Måske vil det hjælpe dig til at sætte dit eget niveau derefter?

Ellers siger jeg generelt til folk at de kan prøve at indtaste alle aktiviteter i en uges tid og se, hvilken "faktor" de får for ugen. Denne kan det generelle aktivitetsniveau så sættes efter, hvis man ikke altid ønsker at indtaste alt motion - hvilket jeg kan se, at de færreste vælger at gøre :-)

Håber jeg gav svar på spørgsmålet, ellers skriver du selvfølgelig blot igen.

Mvh Lone
13 år22. juni 2011 kl. 22:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...