indtastning af egne opskrifter

Du læser en tråd i debat > madital.dk

indtastning af egne opskrifter
Kære Lone

Det er underligt at når jeg taster egne opskrifter eller varer ind så tæller systemet forkert f.eks når jeg indtaster en hjemmelavet bolle ind på 50 gr. så vil systemet kun give mig 49 gr. men det kan også være 2-3 gr. mere, hvis jeg taster en vare ind som er i systemet i forvejen ja så bliver tastningen ok.
Synes det er lidt underligt
Kan du gøre noget
:-) tak bonita
13 år17. juni 2011 kl. 07:49
re: indtastning af egne opskrifter
Ja det er da godt nok underligt - jeg har lige indtastet 50 g fastelavsbolle af egen opskrif - jeg fik da mine 50 g uden problemer ???
13 år17. juni 2011 kl. 08:45
Jeg har idag tastet 200 af egen opskrift og fik 198 :-)
13 år17. juni 2011 kl. 12:41
Det skyldes, at programmet regner ud, at I har spist fx 23,4 gram havregryn i en opskrift. Programmet vil da regne med, at I har spist 23 gram havregryn og decimalerne falder fra (eller lægges til hvis der rundes op). Jeg har fundet, at fejlmarginen var lille nok i forhold til hvad en almindelig køkkenvægt kan håndtere :-) Man ved alligevel ikke om man har puttet 22,5 eller 23,4 gram på, når man ser tallet 23.

Mvh Lone
13 år17. juni 2011 kl. 16:47
Hej Lone

Alt OK. Nej det betyder ikke så meget, det har du ret i.

MEN det har ikke været sådan tidligere, derfor min henvendelse.

Men tak for svaret. :-) Mujer
13 år18. juni 2011 kl. 15:05
Det er rigtigt - det er en nylig opdatering i maskinrummet ;-)

Godt at I er opmærksomme på tallene og ikke tager alt for gode varer. Det er vigtigt at være kritisk :-) Så giv også gerne besked næste gang I finder noget mærkeligt ;-) Bare det mindste.

Mvh Lone
13 år19. juni 2011 kl. 11:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...